Borneoresan

fredag 10 januari 2014 - tisdag 15 april 2014

Vi ska åka till platser på och runt Borneo

Bais och Mabinay
tisdag 18 mars 2014 - Mabinay, Centrala Visayas, Filippinerna

Efter piratstället åkte vi till Bais. Man säger bajs. Där stannade vi bara en natt. Sen åkte vi en jeepeny till Mabinay. Det tog flera timmar. Ryggsäckarna låg uppe på taket. Vi bodde vid en källa i Mabinay. Nästa dag åkte vi en tur till ett par grottor med vita stenar i. De kalls

Piratstället
lördag 15 mars 2014 - San Carlos City, Västra Visayas, Filippinerna

Sen åkte vi till ett ställe som heter Tropico dive resort. Han som har detta stället hade jobbat som pirat innan för attvisa barn Hur pirater gjorde förr i tiden. Nu hade han byggt ett litet hotell med fyra rum och mycket sjörövarsaker som t.ex. Kanoner. Han hade tre hundar. Två killar och

Dauin och Apo Island
onsdag 12 mars 2014 - Dauin, Centrala Visayas, Filippinerna

Efter Bohol yog Vi en färja till en ö som heter Negros. Det regnade tokmycket när vi skulle gå av. Vi gick under ett tag och efter en atund gick vi tiöö en restaurang. Sen åkte vi moppetaxi till Dauin där vi hittade ett bra hotell på en strand med svart och brun sand. Vi gick ut och

Bohol
torsdag 6 mars 2014 - Carmen, Centrala Visayas, Filippinerna

På min namnsdag och morfars födelsedag kom vi fram till ön Bohol. Vi gjorde en utflykt med en bil på ön. Då åkte vi till några små apor som hade stora ögon och var söta. Det var Tarsier. Sen åkte vi till ett fjärilsställe som det fanns fjärilar och mammorna var störst. Efter det