Volontar och resenar i Kanada och USA

onsdag 28 augusti 2013 - torsdag 19 december 2013

Beskrivning av min resa som mestadels kommer besta av volontar arbete som Missionbuilder pa bibelskolan Youth With A Mission in Blackfalds, Red Dear. Men kommer aven innehålla minst 5 dagars skidakning i Revelstoke, utforskande av Calgary och nagra dagar i New York darifran jag sedan tar flyget hem den 18 december.. Dar emellan finns fritt utrymme att resa och besoka lite andra stallen också. Till exempel Vancouver och Washington.

Blackfalds, sol, springturer, Geocach, Red Deer
onsdag 18 september 2013 - Blackfalds, Alberta, Kanada

Ops, långt sen förra uppdateringer här så blir ett lååångt inlägg här nu... Idag är det onsdag och jag har varit i Canada i redan 3 veckor. Det är så kul att jobba på Cafe igen! Väldigt trevliga kunder och farligt gott kaffe! (Och även kakor och mat om nått!) De andra i

Dag 5 Going by the river!
tisdag 3 september 2013 - Calgary, Alberta, Kanada

Nu har jag varit här ett par dagar och hunnit installera mig lite. Jag bor i en lägenhet ovanför cafet här i lilla Blackfalds tillsammans med en annan, jättego tjej, som heter Saebom. Hon är 25 år och är från Sydkorea. På lördagen efter att Gudrun skjutsat och lämnat av mig här,

Resans 3:e dag, Calgary
fredag 30 augusti 2013 - Calgary, Alberta, Kanada

Fredag 23.15 Idag har varit en sån där riktigt härlig sommardag! Efter en härlig natt och sovmorgon tillsammans med herr "spiderman-katt" blev det till att gå upp och hälsa på den glada hunden Leo, äta frukost framför TV'n, samt ordna med den här resdagboken. Runt 11 stod jag sedan

Resans andra dag, Calgary
torsdag 29 augusti 2013 - Calgary, Alberta, Kanada

Torsdag 18.00 En mycket effektiv dag! Nu har jag fått ett kanadensiskt telefonnummer och internet. Jag skickar gratis sms till utomlandet och har fria telefonsamtal och sms inom Kanada, samt 1GB mobilsurf\månad. Så nu är jag kontaktbar över internet! Väldigt bra! Idag fick jag sovmorgon o

Resans frosta dag
onsdag 28 augusti 2013 - Ljungby, Kronobergs län, Sverige

Kl 7.00 satt jag och pappa och backade ut från Garageuppfarten hemma på Odengatan i Ljungby. Full av förhoppningar men även fylld av med vemod då det var sista gången jag rullade ut från det fina ljusblå muminhuset som jag kunnat kalla hem hela livet. Nu är huset sålt och lämnas över