Australien 2013 (Fosters round-trip)

lördag 7 september 2013 - söndag 6 oktober 2013

Melbourne - en summering
lördag 5 oktober 2013 - Melbourne, Victoria, Australien

Hej! Sista dagen i Melbourne, och vi har lyckats snika till oss internet på Starbucks. Vi hade en ganska jobbig flygresa från Cairns hit. Det hade dragit förbi en storm under natten i Melbourne, så när vi flög på förmiddagen var vi tvungna att flyga igenom hela vädersystemet, även om

Vattenfall
måndag 30 september 2013 - Atherton, Queensland, Australien

Hej Idag har vi kört upp mot höglanden ovanför Cairns igen. Istället för att köra norrut, som vi gjorde igår, körde vi söderöver idag. Under förmiddagen besökte vi vattenfallet Josephine Falls. Vi hann också med ett bad, trots att Linda hade glömt bikini... Hon fick låna badkläder

1500 m fallhöjd och 251 kurvor senare...
söndag 29 september 2013 - Atherton, Queensland, Australien

Hej Idag har vi åkt upp till höglandet ovanför Cairns, Atherton Tablelands. Vi började med att åka upp till Kuranda, en liten stad mitt i regnskogen på sluttningarna norr om Cairns. Till Kuranda går ett gammalt ånglok från foten av berget, och härifrån utgår också en linbana ner

Trinity beach och restaurang i Palm Cove
lördag 28 september 2013 - Cairns, Queensland, Australien

Hej Idag har varit mycket varmt, ca 32 grader i luften och hela 26 i vattnet! Det var knappt avkylande att bada idag... Vi var lite sena ute idag, eftersom vi hade lite administration att få ur vägen först. Vid elva var vi nere på stan, för Linda skulle köpa en keps. Linda hade lite

Paddling i regnskogen
lördag 28 september 2013 - Cape Tribulation, Queensland, Australien

Hej Idag har vi varit äventyrliga! Vi har paddlat havskajak över de inre delarna av Stora Barriärrevet med utsikt över regnskogen! På morgonen satte vi oss i bilen och åkte själva upp till regnskogen norr om Daintree River, till Cape Tribulation. Det tog oss totalt ca 3 timmar, inklusive