Moseldalen

fredag 12 juli 2013 - onsdag 24 juli 2013

Vi är ett medelålders par som bilar ner till Tyskland och vill uppleva den vackra Moseldalen!

Turist i Skåne!
måndag 22 juli 2013 - Kristianstad V, Skåne län, Sverige

I morse serverades frukosten mellan 7-9 så det blev ingen sovmorgon direkt. Strax efter 9 satt vi i bilen och körde ner mot Falsterbo/Skanör. Där nere såg man många som gick omkring/cyklade i morgonrock, de hade säkert tagit sig ett morgondopp för kl var ju inte så mycket. Såg oss omkring

Adjö Tyskland
söndag 21 juli 2013 - Stortorget 12, Vellinge, Skåne län, Sverige

Hann före de flesta till frukosten så för oss var det ganska lugnt. Det är alltid lika spännande vad som serveras till frukosten. Idag fanns det rå köttfärs att ta med gul lök till och det var många som valde detta. Passade inte oss direkt men man har ju olika smak :). Idag tog vi

Muhbrook
lördag 20 juli 2013 - Bordesholm, Schleswig-Holstein, Tyskland

I natt sov vi dåligt både Lasse och jag. Fritz'es hotell är så nära kyrkan att de tom är ihopväxta. Kyrkklockan slog hel o halvtimme så våran skönhetssömn blev förstörd kan man säga :-). Efter frukost kånkade vi ner vår tunga packning från 3 långa trappor + lite plana golv. Sedan

Vänder om mot norr
fredag 19 juli 2013 - Bebra, Hessen, Tyskland

Lasse packade bilen eftersom vi köpt några flaskor vin nere i Moseldalen. Sedan betalade vi för allt vi inhandlat på hotellet/vingården. Tog med lite matsäck på resan som skulle bli ca 3 1/2 timme. Tyvärr var det mycket vägarbeten och långa köer som kröp fram så resan tog drygt 4

Till Piesport bergsvägen
torsdag 18 juli 2013 - Bernkastel-Kues, Rheinland-Pfalz, Tyskland

När vi vaknade hade tvätten torkat så Lasse plockade ihop pinalerna som var lite utspridda i lägenheten. Efter frukosten gick vi ner till bilen. Himlen var lite molnig och hettan hade inte kommit än men det blev snabbt varmt och soligt som vanligt. Följe floden nerför en bit och svängde