Nettan&Petri i Japan

söndag 23 juni 2013 - lördag 20 juli 2013

Först några dagar i solen (eller monsunregn) i lugn och ro på Okinawa, därefter följer ett svettigt träningsläger i ca 30 graders värme. Flyg till Kagoshima, södra delen av det Japanska fastlandet. Här lämnar vi sedan den svenska truppen för två veckor på tu man hand på en upptäcksresa mot Tokyo. Det ska bli underbart!

Hemfärd
fredag 19 juli 2013 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Förväntan ligger i luften! Jag trodde att det skulle vara sorg och saknad, men det är Förväntan och nervositet. Efter några dagar i Tokyo är det faktiskt lite skönt att resa vidare. Att 'vidare' just nu är hemåt, känns faktiskt avlägset och främmande. Men det kanske sjunker in. Jag har

Palats & Kryssning
torsdag 18 juli 2013 - Tokyo, Hachioji, Japan

En kort tripp till det kejserliga palatset. Vackra trädgårdar, ståtliga murverk med vallgravar och dammar. Till lunch kom vi på iden att ta en lunchkryssning så vi tog tunnelbanan och vid nästa byte insåg vi att det var ett nytt färdmedel som skulle ta oss till Tokyo Waterfront. 'Tokyo

Hombu dojo
tisdag 16 juli 2013 - Tokyo, Hachioji, Japan

Nostalgi... Sovmorgon, missade frukost på hotellet. Gick till Yoshinoya, där vi så ofta åt frukost 2010, när vi var i Tokyo. Samma upplevelse. Tack Yoshinoya för att du finns. Sedan till Palatset. Det brukar vara stängt på måndag och bore då vara öppet nu, en tisdag, men det var ju

Del 3
måndag 15 juli 2013 - Tokyo, Hachioji, Japan

Del 1: Okinawa Del 2: Kagoshima Del 3: Japan railpass söderifrån upp till Tokyo. Del 4: Tokyo. Nu är vi alltså i Tokyo. Nu är det slut på den förbokade deken av resan. Nu kan vi mer ta dagen som den kommer. 2 pass träning återstår annnars inga måsten. Vi kan t.o.m ta sovmorgon om vi

Shopping
måndag 15 juli 2013 - Tokyo, Hachioji, Japan

Vi vaknade upp till ett mulet Tokyo, som snart klarnade upp. Vi började med att åka till helgedomen Asakusa Kannon. Vackert, men snart tog shoppingen överhanden. Marknadsgatorna sträcker sig vida omkring i olika riktningar. Över 30 grader är varmt att shoppa i men vi bet ihop, tog en glass