Nya Zeeland och Yasawaöarna
onsdag 24 juli 2013 -

Hej! Nu har det gått ett tag sedan vi skrev här. Efter Atiu flög vi till Nya Zeeland och var där i tre dagar och hann se och göra mycket. Första dagen träffade vi Nazneen och Miha, som vi lärde känna i Indien, och de visade oss runt i Auckland. En stad som kändes väldigt lik Stockholm

Bilder (Nytt försök)
tisdag 16 juli 2013 - Auckland, Nya Zeeland

Fler bilder hoppas vi :)

Atiu
lördag 13 juli 2013 - Mapumai, Cooköarna

Hej! Nu har hälften av vår resa passerat och det känns som att vi varit borta länge eftersom vi sett och gjort mycket. På Aitutaki hade vi lite otur med vädret, det blåste väldigt mycket. Men vi gjorde i alla fall en dyktur och en snorkeltur där vi såg många fina fiskar, klappade en

Aitutaki
fredag 28 juni 2013 - Aitutaki, Cooköarna

Hej! Nytt inlägg, ny söderhavsö! Vår vecka på rarotonga är avverkad. Rarotonga är "huvudstadsön" i cooköarna och ön med flest innvånare och mest likt europa. Vi har hyrt en "scooter", typ som en moped för att ta oss runt ön, oerhört praktiskt. Det tar lite drygt en timme att köra

Rarotonga
onsdag 26 juni 2013 - Avarua, Cooköarna

Hej! Som vanligt har mycket hänt sedan senast. Dagen på nöjesfältet Six flags Magic Mountain slog våra förväntningar, vacker park, inte så mycket folk och imponerande berg och dalbanor. Sitt, häng, stå eller flyg med fantastiska utsikter av området runt parken! Vi besökte även

USA
fredag 21 juni 2013 - Santa Clarita, Kalifornien, USA

Hej! Nu har vi hunnit göra väldigt mycket på några dagar! Tre intensiva dagar i New York är avverkade. Vi gillade New York mycket, så lätt att hitta när alla gator är numrerade och vinkelräta :) Båttur och cykeltur i Central Park, Picasso, monet m fl på Museum of Modern Art, fantastisk

Snart börjar det
söndag 9 juni 2013 - Sundbyberg, Stockholms län, Sverige

Nu är förberedelserna i full gång och vi testar tekniken inför resan håll till godo med senaste middagen på balkongen tills vidare :)