Bergs slussar

Igår kom vi till Bergs slussar, jättefint! Kalle och Anita kom också hit, blev mycket surr på kvällen :) Dom kom från Öland och är också på väg hem. Idag blev det en cykeltur längs Göta kanal innan dom drog vidare. Vi stannar kvar en natt till så vi tog och gjorde en picknickkorg och

Släktbesök
lördag 13 juli 2013 - Hørsholm, Region Hovedstaden, Danmark

Nu är Leffe och jag i Hörsholm hos min morbror och moster. Fam Aronsson är kvar i Tyskland och ska gå på pansarmuseum. Blir här i två dagar innan vi åker vidare igen.

Alperna
torsdag 11 juli 2013 - Nassereith, Tyrolen, Österrike

Nu åker vi på stundvis smala och slingrade vägar i Österrikiska alperna. Helt fantastisk utsikt (1550 m öh)! Vet inte om jag vill åka på dessa vägar en vinter....!

På väg hemåt igen
onsdag 10 juli 2013 - Riva del Garda, Trentino-Alto Adige, Italien

Nu har vi börjat får resa hemåt. Det var meningen att vi skulle åka på mindre väg upp till Cortina och sedan Fussen men då vi kommit på villovägar två gånger så blev det stora motorvägen till Gardasjön via Verona :) Och det var nog meningen för det är fantastiskt fint i Riva del

En dag i Venedig
måndag 8 juli 2013 - Venedig, Veneto, Italien

Idag har Leffe och jag varit i Venedig, vilken fantastisk stad... går ej med ord att beskriva. Får skriva mer en annan gång...Leffe väntar. Nu har vi ont i fötterna och tänker cykla hem igen. Kram kram

Italien, en mil från Venedig
torsdag 4 juli 2013 - Venedig, Veneto, Italien

Nu har vi förflyttat oss till en camping en mil från Venedig, Camping Marina di Venedig. En fyrstjärnig camping, bautastor med superhärlig långgrund sandstrand och ett enormt stor vattenland. Här kommer vi att stanna i sju dagar (minimum antal dagar här i Italien på den här tiden av

En dag på havet
onsdag 3 juli 2013 - Venedig, Veneto, Italien

Trot eller ej men jag var på havet! Vi var med på en båttur som gick efter kusten ner till Lim fjord och Rovinj. Vi hade en riktigt bra dag!

Novigrad
måndag 1 juli 2013 - Novigrad, Istrien, Kroatien

Idag har vi lämnat ön Krk och åkt till Novigrad. Vi står på en jättefin camping alldeles vid havet. Då vi klarar oss utan ström fick vi fina platser alldeles vid vattnet. Underbart att höra vågornas brus! :( Kl är nu 21.30 och vi har 25 grader varmt, såååå skönt! Vi kommer att

Sista dagen utanför EU
söndag 30 juni 2013 - Krk, Primorje-Gorski kotars län, Kroatien

Idag är det sista dagen som Kroatien står utanför EU. Ikväll kommer det att firas stort att dom är med i EU fr.o.m imorgon. Dom ska klä julgran och ha sort fyrverkeri vid midnatt :) Dom sista dagarna har vi badat och cyklat en del. Staden är lika backig som Sundsvall, pust! Men det är ju

Härlig lat dag!
tisdag 25 juni 2013 - Krk, Primorje-Gorski kotars län, Kroatien

Vi har haft en underbar dag vid poolen :) Sedan fick jag en hel timmes fantastisk massage för endast 300 kr! Det var ett oväder på fång här ikväll men det gick runt oss så vi klarade oss. Just nu sitter jag och lyssnar på akustisk musik från restaurangen, otroligt duktiga killar, dessutom