Summan av kardemumman
onsdag 22 maj 2013 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

Idag har vi varit på slottet, Edingburgh Castle, vi hade en utmärkt skämtsam guide, vi gillar den brittiska humorn, mycket sarkasm, så även hos guiderna. Slottet var sevärt men det tar sin tid, mycket trappor... Nu så börjar det närma sig hemresa, i morgon ska vi lämna bilen, men redan

Skräckens dag i Edinburgh
tisdag 21 maj 2013 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

I dag har solen strålat hela dagen. Vi började dagen med en busstur in till Edinburghs hjärta. Där tog vi en sightseeing buss runt Edinburgh. Guiden var inte lika bra som i Glasgow men helt okej. Sedan gick vi på vandring i underjorden. Vi fick se hur det ser/ såg ut för stadens fattiga som

Ligger lågt i väntan på lågtryck
måndag 20 maj 2013 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

Idag skiner solen! 18grader varmt och inget regn, första dagen som det inte regnat alls, hittills. Ska vi säga nu, för alla väntar på åskan, översvämningarna och störtregnet som skyltar på motorvägen varnar för. Passar bra till rundturen vi ska ta i morgon för att se Edinburgh. Idag

Glasgow runt på två timmar.
söndag 19 maj 2013 - Glasgow, Skottland, Storbritannien

Idag förflyttade vi oss efter två dagar på "Best western" eller sämst i västern som vi säger. Vi är nu i Glasgow och insåg att vi inte bara kan åka bil, så vi åkte på rundtursbuss i stället. Jättekul kommentator som berättade om Glasgows höjdpunkter, bland annat om motorvägsbron

Drymen runt med Stirling castle
lördag 18 maj 2013 - Drymen, Skottland, Storbritannien

Idag har vi varit på Sealife i Loch lomond, där har vi sett Uttrar, fiskar och skaldjur. Sedan åkte vi till Stirling, det var en resa på ca 10 mil tur och retur, där gick vi i gamla staden och på slottet. Fin utsikt men som vanlig mest regn. Nu ska vi äta middag klockan 6 och i morgon åker

Fort på fort William
fredag 17 maj 2013 - Drymen, Skottland, Storbritannien

Efter en god natt sömn( sov i 9 timmar), skulle vi besöka Fort William i dag. Vi hade de hört att fortet skulle bestå av väggar och inget mer.När vi äntligen hade hittat det, såg vi bara sten rös. Annars är Fort William och de andra städerna här väldigt typiskt engelska. Det finns en

Lämnade ön , haggis och hagel.
torsdag 16 maj 2013 - Fort William, Skottland, Storbritannien

Vi åkte från Dunevegan för att besöka Coral beach. Den ska vara fin och bestå av koraller, dessvärre var det 25 minuters promenad i ösregn enkel väg, så vi vände mot Talisker destilleriet istället. Vi gick på en timmes rundtur med provsmakning så sen fick man köra igen. Vi börjar

Kvar på ön men spår av Elvis
onsdag 15 maj 2013 - Dunvegan, Skottland, Storbritannien

Idag har vi åkt runt på ön men inte kommit av den, det finns mycket att se här och vägarna är fortfarande små. Idag har vi varit och gått i Portree, tittat på old man of storr. (Spetsiga klippor)Skye museum of island life (stugor med halmtak eller svarta hus, de svärtades av elden) Flora

Film om resan till Island of Skye
onsdag 15 maj 2013 - Skye, Skottland, Storbritannien

Markera, kopiera och klistra in i webbläsaren. https://vimeo.com/66255782

Resan till Island of Skye
tisdag 14 maj 2013 - Skye, Skottland, Storbritannien

Idag har vi åkt på små små små vägar längs kusten, så små att det finns mötesplatser, vi åkte ca 17 mil och många var på sådana vägar. Det springer lösa får runt vägarna, väldigt mysigt. Nu har vi kommit till Skye och har utsikt över havet från vårt lilla hotell. Det blir