Borås-Kilpisjärvi-Lofoten-Trondheim

lördag 22 juni 2013 - torsdag 11 juli 2013

Oslo
onsdag 10 juli 2013 - Oslo, Norge

Idag har vi besökt Oslo city. Shoppat lite och tittat på folk. Ätit glass på Albers brygga och ätit lunch på Hard Rock café. Imorgon bär det av hemmåt.

Holmenkollen-Oslo
tisdag 9 juli 2013 - Oslo, Norge

Nu har vi kommit till Oslo. Ikväll har vi besökt hoppbacken i Holmenkommet och åkt skidsimulator, störtlopp i 130 km/h. Det var en upplevelse. Utsikten från hopptornet var imponerade och solen sken på oss. Nu regnar och åskar det.

På väg söderut
måndag 8 juli 2013 - Otta, Oppland fylke, Norge

Idag har vi passerat 500 mil. Vi har ätit räk/lax och ägg smörgås i Oppdal. Vi har även ätit korv med kompetens och tittat på det mäktiga Magalaupen vid Dovre fjäll. Vattnet har gjort stora hål i berget. Vi har även tittat på Dovregubben. Nu har vi stannat på en Camping söder om

Trondheim
söndag 7 juli 2013 - Lofoten, Nordland fylke, Norge

Idag har vi varit på hundutställning med norska Retrieverklubben i Trondheim. Eiwin fick idag Very Good och en tredje placering. Efter utställningen tittade vi på och i Nidarosdomen. En jätte stor och häftig kyrka. Vi åt fisk and chips på Lilla London. Ikväll blev vi bjudna på grillad lax

Trondheim
lördag 6 juli 2013 - Lofoten, Nordland fylke, Norge

Idag har vi varit på hundutställning på Leange travbana. Hector fick Very Good och Eiwin fick Excellent och blev tredje placerad. Efter utställningen åkte vi till Centrum och åt på en liten restaurang på torget. Igår var det över 20 grader och sol. Skönt med lite värme. Kvällen