Mexico 2013

söndag 13 januari 2013 - tisdag 12 februari 2013

Skall under 1 månad resa runt på delar av Youcatan-halvön. Vi kommer att far ut till några öar, åka efter Maya-rivieran för att kolla grovleken på sandstränderna och temperaturen i vattnet. Vi skall vara både ovanför och under ytan. Ett besök till ruinerna i Chichen Itza skall det också bli.

Lite bilder så här sista dagen
söndag 10 februari 2013 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Hej Nu är våra 4 veckors resa slut. Ligger på hotellet, och känner oss riktigt nöjda. Vi har precis varit inne i Cancun och käkat på Bubba Gump (massor av räkor), och gjort lite shopping. Jodå, vi hade en returbiljett med färjan. Men han hade lurat oss på priset i alla fall, detta

"Bali-lurad"
fredag 8 februari 2013 - Isla Mujeres, Quintana Roo, Mexiko

Hej alla! Då har vi kommit till sista anhalten innan hemfärd. Känns ganska bra med 1 månad denna gång, kan vara p.g.a vädret. Men nu de sista dagarna kan vi inte klaga. Soligt och fint. Igår när vi kom tillbaka till Cancun så regnade det. Brukligt är ju när vi är i farten så händer

Senast aktiv - från Malmberget, Norrbottens län, Sverige
Ruinbesök och en dag på stan
söndag 3 februari 2013 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Hej Då har det gått några dagar här i Tulum som vi kommer att lämna om 2 nätter. Eftersom vädret fortfarande inte är på våran sida så har vi försökt "kultivera" oss lite med ett besök på ruinerna här i Tulum. Vi hade tänkt hyra oss en moppe och fara omkring, men med en blick upp

Senast aktiv - från Malmberget, Norrbottens län, Sverige
Lite sköldpaddsinfo. samt flytt.
torsdag 31 januari 2013 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Hej alla! Medans jag kommer ihåg så skall jag berätta lite om sköldpaddor, dessa fantastiska djur. Under apr-okt går honorna upp på stranden 3 -5 ggr per säsong och lägger mellan 120-150 ägg/gång. Man tycker att havet borde vara fullt med paddor, men endast ett fåtal överlever. Det

Senast aktiv - från Malmberget, Norrbottens län, Sverige
Problem med rapportering !
tisdag 29 januari 2013 - Akumal, Quintana Roo, Mexiko

Hej alla! Det enda problem som vi har är att inte resdagboken funkar. Måste vara dåliga ledningar här i Akumal. Men vi gör ett försök att få iväg några rader. Vi har nu till sist hittat solen, och vi steker oss varje dag. Nästan så att vi ser ut som en liten räka :) i alla fall jag