Suid-Afrika terugkeer

lördag 8 december 2012 - lördag 12 januari 2013

Så var det dags igen! Denna gång går äventyret till Sydafrika. Under fem veckor ska vi tillsammans med våra vänner från Australien resa runt i landet. Vi börjar i Kapstaden och åker sedan norrut längs ostkusten, besöker Drakensberg, Johannesburg och Krugerparken. Vi har siktet inställt på en resa bestående av sol, bad, vackra vyer, god mat och gott vin, exotiska djur och en hel del bilåkande  Hoppas du vill följa vår resa! And we are off again. This time to South Africa. During five weeks we are going to travel around the country with our friends from Australia. We start our trip in Cape Town and then go north along the east coast, visit Drakensberg, Johannesburg and Kruger National Park. We look forward to enjoying beaches, great food and wine, great views, exotic animals and of course some hours in the car... Hope you want to follow us!

Sabie & start of Kruger - swedish version only
onsdag 16 januari 2013 - Skukuza, Sydafrika

Vi är ju redan hemma i Sverige igen, men vi vill summera slutet av vår semester. Det blir i ett par inlägg med lite bilder... Vår resa i Kruger började en dag tidigare än planerat. En vän till Marius, Francois, bjöd oss till sitt hus i Sabie. Huset ligger i ett privat game reserve vilket

Elgro - Swedish and English version
söndag 13 januari 2013 - Potchefstroom, Nordvästprovinsen, Sydafrika

Efter många dar med begränsad uppkoppling ska vi nu försöka summera några enastående upplevelser. Våra sista veckor i Sydafrika. Det började med Elgro river lodge som ligger vid Vaal river. Där skulle jag äntligen få flugfiska. Vi möttes upp av Marius vänner Graeme och Tina som skulle

Drakensberg
fredag 4 januari 2013 - Drakensberg, Fristatsprovinsen, Sydafrika

Dålig täckning gör att det blir summeringar av några dagar varje gång. Här är vårt nyår i Drakensberg. Drakensberg Vi körde några timmar innan vi nådde bergen. Lunch i Bergville som var en liten håla med några affärer och en kombinerad pizzeria/hamburgerställe. Vi hittade avfarten

22-24 december, svensk version
onsdag 26 december 2012 - Uvongo Beach, Margate, KwaZulu-Natal, Sydafrika

22 dec Vi gick upp vid sju, städade undan, packade och gav oss av. Det väntade ca 60 mil i bil så vi ville komma iväg så fort som möjligt. Resan gick längs med Garden route och flöt på mycket smidigt. Vi hade planerat ett stopp vid Storm river men skippade det då tjejerna var nöjda och

Condan i Suid-Afrika terugkeer
English summary Dec 22-24' a long one....
onsdag 26 december 2012 - Uvongo Beach, Margate, KwaZulu-Natal, Sydafrika

Got up early and left Wilderness. we had 600 k to drive so we were eager to get going. The drive went along Garden route and we had a very good trip.. the top temperature during the day reached 43,5 C but the car was cool and nice. We drove over and through big mountains, enjoyed beautiful views