Vinterresan Spanien/Portugal 2012-2013

tisdag 18 december 2012 - måndag 22 april 2013

Hemma igen.
måndag 22 april 2013 - Handenterminalen, Stockholms län, Sverige

Resan slut. Efter det obligatoriska besöket hos Calle´s i Heiligenhafen för vinpåfyllning, gasolpåfyllning och promenad i den trevliga staden Burg, tog vi färjan till Danmark och sedan bron till Sverige och Malmö där vi somnade. På morgonen efter den vanliga frukosten och de sedvanliga

Sommaren som blev vår ...!
lördag 20 april 2013 - Burg, Schleswig-Holstein, Tyskland

På fredagseftermiddagen den 11 april var det dags att lämna Bad Schönborn för att åka de 4 milen till Speyer där vi senare på kvällen sammanstrålade med grannarna från Nynäsvägen, Solveig och Gerhard. Vi hade bestämt att ses där för att gå på tekniska muséet tillsamma och det

3 Länder
torsdag 11 april 2013 - Bad Schönborn, Baden–Württemberg, Tyskland

Veckans rapport – inklusive bilder - handlar till stor del om ett sällskap i rörelse … många mil. Vi lämnade L´Hospitalet de I´Infant i norra Spanien på torsdagsförmiddagen med målsättningen att komma fram till Saint Marie de Mar som ligger på "andra sidan gränsen" d v s vid

L´Hospitalet de I´Infant
onsdag 3 april 2013 - Tarragona, Katalonien, Spanien

Cala d´Oques Camping. I måndags(1 april) lämnade vi Calpe efter ytterligare en visit där. Denna gång blev det 12 dagar. Påskveckan blev verkligen speciell för oss, inte minst beroende på att vår camping låg granne med en kyrka där var det aktiviteter varje veckodag. Veckan

Historien om en vattenpump.
söndag 24 mars 2013 - Plaça de la Villa, Calp, Valencia, Spanien

Historien om vattenpumpen. Det gångna veckan har varit ganska lugn, så det här inlägget kommer mest att handla om hur Bitte och jag har utvecklats som tekniker, kanske främst VVS-tekniker. Historien börjar med att vi en morgon på ställplatsen i Santa Pola konstaterade att det inte kom