Maldiverna

tisdag 25 september 2012 - måndag 8 oktober 2012

Dags för en ny dykresa till Maldiverna. Denna gång en 10-dagars liveaboard på fartyget MV Maldives Princess. Vi avslutar resan med 2 dygn i Doha (Qatar). Förhoppningsvis hittar vi någon rolig berg och dalbana där!

Intensiv dag i Doha
söndag 7 oktober 2012 - Doha, Qatar

Då vi är vana vid tidiga morgnar (wakeupcall under dykveckan var 06.00) så har vi hunnit med en hel del idag; vi började med en limousinfärd till affärscentret där vi hört det skulle finnas en berg-och-dalbana och den kan vi ju inte missa! Vi bad om en taxi men när de visade oss till

Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Slut på dykningen för den här resan
lördag 6 oktober 2012 - Doha, Qatar

Vi lämnade Maldiverna i morse och befinner oss nu i Doha, Qatar. Här kommer vi att stanna fram till måndag morgon då vi flyger hem igen. Vi bor i en deluxe-svuite på ca 70 kvm, hotellet har en pool där vi nyss har varit nere och badat i. Nu ska vi ut och göra stan, måste hitta något att

Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Härliga dagar i paradiset !!!!
onsdag 3 oktober 2012 - Maldiverna

Vi är nu inne på vår 7:e dykdag här i Maldiverna. vi har fått se mantor, hajar av olika slag och upplevt ett nattdyk av sällan skådat slag !! Vi låg still på botten och var i princip inringad av hajar och stingrockor. Mycket närkontakt blev det.... Än så länge har vi tyvärr inte

Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
I morgon bär det av till nya äventyr !!
måndag 24 september 2012 - Sundbyberg, Stockholms län, Sverige

Dykutrustningen och övrig packning är nu packad och klar. I morgon bitti åker vi till Arlanda och kliver på ett plan söderut ! Den här gången åker vi till Maldiverna för 10 dagars dykning, vi bor ombord på en stor båt hela tiden och åker till olika atoller i Maldiverna. På vägen hem