Langkawi

Nu är vi tillbaka i Kuala Lumpur igen och bor på ett jättefint hotell, G tower. Vi behövde lite lyx nu kände vi =) Dagarna på Langkawi spenderade vi i ett väldigt häftigt boende. Huset var ett 100 år gammalt malaysiskt hus med typ 100 fönster. Badkar på verandan utomhus och en egen katt

Hello
söndag 2 september 2012 - Pulau Pinang, Pinang, Malaysia

Nu är vi på ön penang och staden Georgetown. Intressant stad med mycket att se. Igår blev det stadsvandring och idag stranden, poolen. En trevlig stad med mycket restauranger. Råttor stora som en mindre katt springer omkring på gatorna vilket inte är lika trevligt.... Dagarna på Perhentian

Kuala Teregganu
söndag 26 augusti 2012 - Kuala Terengganu, Terengganu, Malaysia

Så då är vi på plats i Kuala Terengganu. Flyget blev skapligt försenat eftersom vi fick byta plan, pga tekniska problem..lite scary.. Vi bor på Dj Citi point vilket är ett ok hotell, inte lyxigt men tillräckligt bra. Idag har vi ägnat dagen åt att vandra runt i staden, genom slum och

Skilda världar
onsdag 22 augusti 2012 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Hej! Nu är vi på plats på Gayana Island som är ett riktigt lyxigt paradis. Vi bor i en villa på vattnet och det är superfint. Innan vi kom hit var vi två nätter i djungeln vid floden Batang ai. En natt i longhouse vilket var en verklig upplevelese! Longhouset var som en kåkstad och

Kuching
fredag 17 augusti 2012 - Siburan, Sarawak, Malaysia

Hejsan! Så nu är vi på Borneo och i Kuching. Det är en liten fin stad med mycket affärer och restauranger. Ramadanbuffe på Hilton hotell var bra men vi var de ända som drack vin.. =) Vi har varit på kajakutflyckt i djungeln och det gick bra förutom att vi välte kanoten en gång...

Kuala Lumpur

Hejsan! Da är vi framme i Kuala Lumpur. Resan gick bra men det var segt och harda stolar =) Forsta kvallen fick vi uppleva ett stort antal muslimer äta som galningar for det ar Ramadan här. Idag har vi varit pa Batu Caves och blivit guidade av en rolig Indier. En apa snodde en vattenflaska

Kvällen innan avresa
onsdag 8 augusti 2012 - Motala, Östergötlands län, Sverige

Sitter i soffan med lite resfeber! Nu är vi färdigpackade och laddade för ett riktigt äventyr. Först ska vi börja med fyra nätter i Kuala Lumpur, vi hör av oss igen när vi är på plats och kommit in i rytmen. Ha det gött här hemma!