Australien - favorit i repris!!

söndag 8 juli 2012 - tisdag 7 augusti 2012

Favorit i repris -nu blir det Australien igen!! Denna gången med tonvikt på Northern Territory, men vi ska hinna med ett 70-årskalas i Kyabram och en långhelg i Hobart också!

Tasmania
söndag 5 augusti 2012 - Hobart, Tasmanien, Australien

Sista hela dagen i Australien!I morgon åker vi hem. Vår långhelg på Tasmanien har varit händelserik, och det är inte slut än. Hannes och Lukas är ute och seglar, och väntas hem om en timme. Vi andra har sovmorgon för första gången på en månad... På onsdagskvällen var vi på

Melbourne
onsdag 1 augusti 2012 - Melbourne, Victoria, Australien

Vi hade en fantastisk dag i Melbourne igår. Dagen började på Melbourne Cricket Ground, med guidad visning och besök i Sportmuseet. Vår guide, som var 80 år, var stolt medlem av Melbourne Cricket Club. När han gick med var det 12 års väntetid.... nu är det typ 30-40...Klubben grundades tre

Från Alice till Kyabram till Melbourne!!
måndag 30 juli 2012 - Melbourne, Victoria, Australien

Vi lämnade Alice Springs torsdag förmiddag för att åka till Melbourne. Det har varit en så fantastisk resa, så det är klart, nån gång skulle det väl strula. Egentligen var det väl kanske så att vi hade otur när vi tänkte.... Resan från Melbournes flygplats Tullamarine till Kyabram

Tillbaks från öknen!!

Nu är vi tillbkas från öknen! Vi har haft otroliga tre dagar. Det har blivit 150 mil i bussen, och vi har vandrat/klättrat 21 eller 24 km. Det som känns lite konstigt är att visst var det fantastiskt att komma till Uluru, men landskapet var häftigare i Kata Tjuta och King's Canyon! Hela

Alice Springs
söndag 22 juli 2012 - Alice Springs, Northern Territory, Australien

Så har vi tillbringat en härlig helg i Alice Springs. Igår var vi i Alice Springs Desert Park. Där såg vi en fantastisk fågelshow, med bla.lågflygande glador. Glada heter "kite", och när man ser dem flyga förstår man verkligen varför, de ser ut precis som en barndrake! Emil och jag var