Färöarna

måndag 2 juli 2012 - söndag 8 juli 2012

En egenkomponerad resa med hyrbil runt färöarna.

Hemresadeagen
måndag 9 juli 2012 - Norrköping V, Östergötlands län, Sverige

Nu har man kommit hem efter en helt otrolig resa! Allt gick bra förutom att tåget med SJ var försenat som vanligt. Nu återstår att sortera alla intryck! Ha det bra alla följare...

Sjætte dagen
lördag 7 juli 2012 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Idag var sista dagen hær før imorgon kan man næstan bara rækna som en resdag. Denna dag ægnade vi åt huvudstaden hær dvs Torshamn. En helt klart hæftig stad och vælskøtt.Kolla bilderna! Imorgon bær det av hemåt och det har verkligen varit en resa som øvertræffat alla mina

Femte dagen
fredag 6 juli 2012 - Vágars kommun, Färöarna

Denna dag bestæmde vi oss før att åka ut till de nordligaste øarna. Før att komma dit åker man numera genom ganska lång tunnel under havsytan. Først kommer man till en stad som heter Klaksvik. Den staden ær med sina ca 5000 invånare færøarnas næst størsta stad. Vi åkte dærifrån

Senast aktiv - från Torshamn, Streymoy, Färöarna
Fjærde dagen på vår resa.
torsdag 5 juli 2012 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Denna dag hade prognosen før vædret visat att det skulle bli fint så vi bestæmde oss før att åka ut på en ø som heter sandoy. Efter ca en halvtimmes båtfærd var vi ute på øn. Återigen fick vi se ett helt facinerande landskap. Det visade sig att vi hade gjort rætt val av ø att åka

Tredje dagen.
onsdag 4 juli 2012 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Denna dag blev det æn resa ut på de två størsta øarna hær på færøarna. Via en text som vi hæmtat från en bok fick vi reda på en vandringsled upp på ett fjæll som inte skulle ta mer æn en halvtimme trodde vi. Det tog nog ca 2-2,5 timmar upp. Det visade sig att vi lyckades tolka texten