Sydafrika - en värld full av liv

måndag 12 mars 2012 - fredag 20 april 2012

Nu har det äntligen blitt dags för mig att påbörja min världen runt-resa, med första stopp i Sydafrika. Här ska jag till att börja med volontärjobba i utkanten av Hoedspruit, Limpopo, i ett reservat som heter Balule Private Reserve.  Här kan du läsa om allt (förhoppningsvis och troligtvis) intressant jag kommer vara med om! Prenumerera med en gång så att du inte missar en enda uppdatering!

Vilanculos
fredag 4 maj 2012 - Tofo Beach, Inhambane, Moçambique

Igår tog jag en paus från bekvämligheten och åkte till Vilanculos för att möta upp några som jag mötte i Tofo. Fick skjuts av en granne till de jag bor med, in till hamnen i Inhambane. Där tog jag en båt till Maxix [machich], och därifrån en chapa till Vilanculos. Allt som allt gick

In Tofo, Mozambique
lördag 21 april 2012 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu är jag alltså i Tofo, Mozambique. Har försökt ladda upp bilder från sydafrika, men det går inte.. Iaf, jag bor på ett sjukt fint ställe alldels vid stranden, och imorgon ska jag börja dyka. Det är varmt och fint här, riktigt paradis,men myggorna biter som bara tusan!! De som jobbar

Sydafrika i mitt hjärta
fredag 20 april 2012 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu är den över, min tid i Sydafrika. Ord kan inte beskriva hur underbart jag har haft det. Jag vill tacka Alice och Sjoerd för att de gjorde mina sista veckor i Sydafrika till något fantastiskt fint och oförglömligt! Vår sista dag var fin och sorlig. På flygplasten åt vi en sista

Cape town
torsdag 19 april 2012 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

I söndags kom vi fram till cape town, och när jag skrivet detta är det torsdag och vår sista dag. Mitt flyg går runt niotiden ikväll, till Johannesburg. Där ska jag sova några timmar för att sen flyga vidare till Mozambique.  Cape town har iallfall varit en väldigt trevlig upplevelse. I

Knysna
lördag 14 april 2012 - Knysna, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Igår kom vi alltså fram till vår näst sista destination - Knysna. Vi bor på ett ställe som heter Island Vibe, och det är nog det bästa stället so far. De andra ställena har varit bra de med, men är har personalen på ett eller annat sätt inte heeelt levt upp till mina förväntningar av