Vågsurfing i Taghazout

lördag 28 januari 2012 - lördag 4 februari 2012

Taghazout i södra Marocko är en liten, lugn och avslappnad by som ligger ungefär 17km från Agadir centrum och 250km från Marrakech. Taghazout är ursprungligen en fiskeby och är fortfarande en genuin Marockansk ort rik på kultur och traditioner. I Taghazout är det mellan 20 - 25 grader på dagen i perioden från och med november till slutet av mars. Området har 330 soldagar om året, så det är med andra ord sol nästan varje dag. Hit åker jag och Jocke för att lära oss att kitesurfa på riktigt! Vi skall bli nya Kelly Slater ;-)

Dags för sista surfet
lördag 4 februari 2012 - Taghazout, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Då har vi packat ihop oss och e redo för frukost och sedan ge järnet sista dagen innan vi drar hemmåt i em. Hinner inte skriva mer just nu. Komer uppdatering och mer bilder i morgon. Ciao! Trodde jag ja, nu sitter vi på terrassen och tar det lugnt med en bärs i handen innan vi skall åka

Mezzo Mezzo i Agadir
fredag 3 februari 2012 - Taghazout, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Dagarna flyter på snabbt som en Ferrari. Idag surfade vi på Crocodile Beach och det var svårsurfat. Det blev många noosedive och sand i badbyxorna. Känns som man blivit torktumlad ett antal gånger under denna resan ;-) Surfinstruktören som höll i det idag var riktigt bra. Dom andra har mest

Vindigt
torsdag 2 februari 2012 - Taghazout, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Vaknade som vanligt vid 6-tiden och eftersom det var ganska stort idag åkte vi inte till Tamri (hade varit för stort) så det blev Crocodile Beach istället. Jocke som fick känningar i sin rygg igår kunde inte hänga med så han stannade hemma. Tyvärr så ökade vinden mer och mer under dagen

Tamri o yoga
onsdag 1 februari 2012 - Taghazout, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Idag åkte vi också till Tamri. Vi fick lära oss att svänga och ta riktiga vågor och inte bara vitvatten. Efter vi kom hem var jag med på yoga vilket faktiskt känns bättre och bättre. Ikväll var det "build your own burger" afton vilket var kanon. Nu e det bara relax tills det e god

Hamam
tisdag 31 januari 2012 - Taghazout, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Idag vaknade man som vanligt lite för tidigt och kunde inte somna om. Men å andra sidan så går man ju och lägger sig rätt tidigt. Vi surfade på Tamri idag med för att det var stärst vågor där. Vi fick fortsätta med att öva på att komma upp och ta vågor. Det var soligt och ca: 25