Vietnam och Kambodja

lördag 14 januari 2012 - söndag 5 februari 2012

Äntligen ska ryggsäcken fram igen! Under mörka januari-februari drar jag och min kära sambo mot varmare breddgrader. Vi ska ta oss från norra Vietnam till södra Vietnamn, genom Kambodja och sedan går flyget slutligen hem från Bangkok!

Tempel, aggression och tacksamhet.
torsdag 2 februari 2012 - Pattaya, Chon Buri, Thailand

Kl. 7:30 tog vi förväl av Phnom Penh för att efter en skumpig färd vara framme i Siem Reap 6 timmar senare. Vi hade 1,5 dag i Siem Reap vilken vi kände var lagom för vår del att spendera på templen. Vår första halvdag åkte vi till Angkor Wat som är det mest kända tempel (finns bla. på

Stadsliv
söndag 29 januari 2012 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Bratpackandet var alltså slut och nu har vi gjort storstaden sen sist. [b]Ho Chi Minh City[/b] Nattbussen från Nha Trang till Ho Chi Minh City gick smidigt på 9 timmar. Staden är betydligt större och mer västerländsk än Hanoi och även något dyrare. Här hittar man Subway, KFC och Gucci

Backpackers became bratpackers
tisdag 24 januari 2012 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Vårt nattång från Hoi An till Nha Trang (10h) gick hur bra som helst. Förutom att vi köpte ”soft sleepers” och trodde att vi bara skulle behöva dela hytt med två till. Det slutade med att vi delade hytt med en hel familj. Men men dumt o klaga, för väl framme i Nha Trang sken solen

Hanoi, Halong Bay och Hoi An
onsdag 18 januari 2012 - Da Nang, Vietnam

Efter en smidig resa landade vi äntligen i Hanoi. Semester kunde börja! Hanoi var hektiskt, trångt och kaotisk. Vi var några, av väldigt få, turister som ingen tog någon notis om. När vi skulle korsa vägen med alla hundratals mopeder följde vi tipset om att slänga oss ut på gatan och

Nedräkning inför semester
onsdag 4 januari 2012 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Äntligen ska ryggsäcken fram igen! Den 14 januari drar jag och Fredrik mot varmare breddgrader. Vi landar i Hanoi den 15 januari och ska sedan ta oss söderut genom Vietnam under två veckor. Sista veckan ska vi ta oss över till Kambodja där vi har planerat två stopp och slutligen flyger vi