Äntligen hemma !!!
fredag 25 maj 2012 - Sundbyberg, Stockholms län, Sverige

Vi flög från Bangkok igår förmiddag lokal tid. En mellanlandning i Istanbul, lätt kaos när vi klev av planet, alla transitpassagerare fick gå igenom en säkerhetskontroll ! Ingen struktur givetvis, alla på en gång. Nu var vi dock på jakt efter en flaska Lagavulin till Eva-Helen, de hade

Det är nära nu !!
onsdag 23 maj 2012 - Bangkok, Thailand

Sista natten i Thailand ! "One night in Bangkok", fast vi bor på ett hotell mycket nära flygplatsen och lååångt från nattlivet i Bangkok. Igår förmiddag anlände vi till Krabi. Det första vi gjorde var att gå till Café Europa, där vi tänkte äta en lätt lunch (ett smörrebröd var

Nu är väskorna packade !!!
tisdag 22 maj 2012 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Om en timme åker vi till Krabi. Nu har vi chansen att ut forska Krabi även en kväll, ska bl.a. besöka nattmarknaden i staden som är känd. Vi övernattar där innan vi åker till Bangkok på eftermiddagen, för ännu en övernattning (det finns inga tidiga morgonflyg från Krabi), innan vi

Slutet närmar sig
torsdag 10 maj 2012 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Igår var det exakt 6 månader sedan vi lämnade Sverige. Idag är det 2 veckor kvar innan flyget mot Sverige lyfter från Bangkok. 2 veckor låter kort, men det är ju faktiskt så lång en "normal" charterresa brukar vara. Dykningen förra torsdagen blev inställd pga vädret, vi åkte ut i

Fest nästan varje dag !
fredag 4 maj 2012 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Sedan vi kom "hem" från Hong Kong i söndags, har vi festat på ägg och kaviar macka nästan varje dag. Kaviaren som vi hittade på IKEA smakar inte lika gott som Kalles, men det är kaviar trots allt. Vi köpte även svenskt knäckebröd och motsvarande danskt rågbröd. Vädret här på Koh

En händelserik dag i Hong Kong
fredag 27 april 2012 - Hongkong, Hongkong

Resan höll på att inte börja alls; minivanen "glömde" oss, vi fick ringa upp "resebyrån" (Arafat Travel) som vi köpt biljetterna av (eller rättare sagt av hans fru, det hade blivit lite språkförbistring med henne), han tog sin egen bil, hämtade upp oss och började köra ifatt minivanen.

Dags för nya äventyr !
onsdag 25 april 2012 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Sedan sist har vi hunnit med ytterliggare en dykdag, i söndags. Egentligen skulle vi även ha dykt i lördags, men den dykutfärden blev inställd p.g.a. för få dykare. Tur var väl det, för det var inget roligt väder den dagen! Imorgon torsdag bär det av till Hong Kong, två hel dagar och

Tur att man har barnasinnet kvar!!!
fredag 13 april 2012 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

ÄNTLIGEN har vi fått visa att vi har barnasinnet kvar! Vi har nu varit ute i tre timmar och haft vattenkrig; thailändska nyåret (Songkran) innebär nämligen att man ska skvätta "lite" vatten på varandra och önska gott nytt år. Vi hade turen att få tag på en tuktuk som visade sig ha ett

Sammanfattning om gårdagens Tsunamivarning
torsdag 12 april 2012 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Det hade gått ut en varning om Tsunami igår, men vi hörde inte det. Istället för att använda sirenerna på tornen som finns uppsatta, åkte de istället omkring med bilar med högtalare på ön för att varna. Eftersom vi har fönstret mot havet, hörde vi aldrig varningen. Personalen på

Ingen Tsunamivarning på Koh Lanta än så länge
onsdag 11 april 2012 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

För 20 minuter sedan fick vi ett mail om att det har inträffat en jordbävning utanför Aceh i Indonesien för lite drygt en timme sedan. Här på Koh Lanta har det inte gått ut någon Tsunamivarning, det finns varningssystem på ön. Vi avvktar på rummet tills vidare, vi bor högst upp i