Filippinerna

fredag 2 mars 2012 - söndag 25 mars 2012

Jag och Andreas åker till Filippinerna för att ta sig runt i övärlden och dyka.

Palawan
fredag 16 mars 2012 - Sundbyberg, Stockholms län, Sverige

Nu har vi lämnat turistmassorna på Boracay och tagit oss till ön Palawan. vi flög via Manila till Puerta Princesa som är största staden på ön. På flygplatsen träffade vi två svensk tjejer som skulle åt samma håll så vi tog sällskap på en lång och obekväm bilresa från Puerta

Boracay
fredag 9 mars 2012 - Malay, Västra Visayas, Filippinerna

BORRRACAY!!! Japp, igar kom vi hit efter en battur pa 1 timme, tre timmar bil pa bumpy roads, en timmes flygresa och cirka 20 minuter bat. Plus 10 minuter tricycle. Men jag lovar att det vart besvaret. Boracay ar helt underbart. Kunde ju dock onska att det var farre turister har ;) Idag har vi

Paradiset finns!

Vi kom till denna ö för två dagar sen. Det var som att stänga dörren till resten av världen. Här är det så tyst. Det som hörs männen som snickrar på en båt i byn och de lokala barnen som busar på stranden. Vi bor i mysig bungalow med stranden och havet som närmsta granne. Jag har

Manila
söndag 4 mars 2012 - Malate, Manilla, Metro Manila, Filippinerna

Efter cirka 20 timmars resande har vi antligen hamnat har, i Manila. Vadret gar inte att klaga pa. Idag har vi varit kulturella och besokt de historiska sevardheterna samt lyckats beta av 3 av de storsta kopcentrumen och avnjutit en kaffe pa Starbucks. Manila ar en underbar stad med mycket

Snart dags!
torsdag 1 mars 2012 - Sundbyberg, Stockholms län, Sverige

Sitter här och vill bara åka...NU! Ska bli så otroligt skönt att komma till sol och värme och ett främmande land. Imorgon bär det iväg...vi höres ;)