Indien

torsdag 8 september 2011 - tisdag 20 december 2011

Tur och retur till Delhi är bokat, sedan får vi se vad som händer.

En kvinnlig Jesus
fredag 2 december 2011 - Varkala, Varkala, Kerala, Indien

På väg från Ooty råkade jag hoppa på fel tåg, träffade en guru och dennes svartklädda lärljungar. Två av dem var musiker och vi jammade hela resan. Underligt nog kom jag fram till rätt tågstation. Jag spenderade två dagar i den postkoloniala staden Kochin där jag förutom att känna

Bland kastlösa i djungeln och affärsmän från Dubai
måndag 21 november 2011 - Udhagamandalam, Tamil Nadu, Indien

Jag hade några händelserika dagar i Mysore, en indisk småstad (bara omkring en miljon innevånare) i Karnatakas inland. Redan första dagen lärde jag känna Samir, en lokal kille i 29-årsåldern. Under nästan hela vistelsen i staden var jag med honom och hans vänner. Första dagen åkte jag

Gokarna, bara en smällare bort
fredag 11 november 2011 - Gokarna, Karnataka, Indien

Efter två dagar utan att riktigt kunna slappna av i Palolem, Goa, åkte jag vidare med lokaltåg söderut. Bara knappa två timmar bort ligger Gokarnas betydligt mindre turistiga stränder. Vilket paradis. Den vita stranden Kutle Beach, som jag bor på, ligger naturskönt 20 minuter från byn

Bolliwood och vita stränder
lördag 5 november 2011 - Vasco da Gama, Goa, Indien

Efter 27 timmars resa med tåg kom jag fram till Mumbai. Det första som mötte mig när jag klev av tåget var ett flugtäckt lik från en uteliggare i min egen ålder. Jag verkade vara den enda som reagerade. Förutom detta var Mumbai mindre skrämmande än de flesta andra indiska städer jag har

Tvivelaktiga sidenaffärer och magsjuka
måndag 24 oktober 2011 - Varanasi, Uttar Pradesh, Indien

Vad som var tänkt som några dagar i Varanasi har nu blivit en vecka. En dag när jag var på en musikskola här så kom sitarbyggaren och tillika föreståndaren för skolan in med en vacker sari som han hade köpt. Jag frågade honom var han hade köpt den och han tog med mig till en