Via Ferrata i Italien

fredag 8 juli 2011 - lördag 16 juli 2011

Resa till härliga Italien, först några dagar vid Gardasjön och därefter upp till Dolomiterna.

Via Ferrata Brigata Tridentina
fredag 15 juli 2011 - Calfosch, Trentino-Alto Adige, Italien

Under natten drömde Magnus om hala slippriga berg och tappade fotfästen. När vi slog upp våra gardiner möttes vi av en härlig blå himmel - så då skulle vi få chansen att göra ytterligare en Ferrata vår sista dag i Dolomiterna. Vi hade siktet redan inställt på kanske en av de vackraste

Vandring i bergen ovanför Corvara
torsdag 14 juli 2011 - Corvara In Badia, Trentino-Alto Adige, Italien

Efter nattens otroliga oväder, valde vi att inte ge oss ut på vår tänkta ferrata - Brigatta Tridentina. Det är en lite tuffare ferrata och om det är vått i bergen kan det också vara halt - säkerheten först. Vi åkte istället över Passo Gardena ner mot byn Corvara, där vi gick runt i

Bestigning av Col Rodella
onsdag 13 juli 2011 - Canazei, Trentino-Alto Adige, Italien

När vi checkade in på hotellet Plan de Gralba i dalen ovanför Val Gardena, fick vi direkt en uppgradering av vårt bokade rum till en egen svit! De hade inte så många boende, och ville väl skämma bort oss - en av de första som bokat via webtjänst hos dem. Hotellet ligger perfekt för oss

Cima Capi och bilfärd upp till Val Gardena
tisdag 12 juli 2011 - Riva del Garda, Trentino-Alto Adige, Italien

Startade tidigt för att bege oss ut på vår hittills längsta Via Ferrata, som kom att ta ungefär fem timmar. Vi skulle bestiga Cima Capi, en av de högre topparna som blickar ner mot Riva del Garda och sjön. Checkade ut från hotellet, där vi fick med en termos med varmt vatten (mat är

Slappardag i Riva del Garda
måndag 11 juli 2011 - Riva del Garda, Trentino-Alto Adige, Italien

Efter de två första dagarnas ansträngningar kändes låren lite stumma, och vi beslöt oss för att bara njuta av den härliga värmen, maten och se lite av staden Riva del Garda. Fram till lunch låg vi vid hotellets pool och läste bok mellan baden. Det var ett litet mysigt hotel - Garni