La Côte d'Azur

fredag 3 juni 2011 - onsdag 8 juni 2011

Weekend med Alison & co. i Nice med omnejd.

Hemresa
tisdag 7 juni 2011 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Jag fick skjuts till flygplatsen vid halv tio vilket visade sig vara en bra idé då flyget till Köpenham där jag skulle mellanlanda ställts in! Med lite flyt så fick jag plats på ett annat plan som gick vid samma tid. Men jag blev rätt oimponerad av den franska effektiviteten. De verkade

Saint Tropez och Èze

Sista dagen gick vi upp och tog bilen till Saint Tropez. Det var en längre bilfärd än till Monaco men vi körde längs kusten vilket var väldigt mysigt. När vi nästan var framme så stannade vi på en restaurang som låg precis vid havet för att äta lunch. Jag beställde en meny för 31

Monaco
söndag 5 juni 2011 - Monaco-Ville, Monaco

Efter två dagar i Nice så var det väl inte så mycket mer att se så vi tog bilen och körde till Monaco. Vi hade hört att Grand Prix banan stod kvar efter Formel 1 tävlingen så den ville framförallt jag kolla på för att göra mina bröder avundsjuka! Ingen glädje är ju som

Nice, dag 2

Vi delade natten med ett australiensiskt par då vi fått ett 6-bäddsrum. Tog sovmorgon till 9, vilket vi alla behövde. Sen gick vi till stranden och var där några timmar. Vädret var bra, inte för varmt men väderleksrapporten hade hotat med regn hela helgen så det var skönt att det inte

Nice

Det blev en sjukt tidig start på fredagen. Flyget gick 06:00 så jag var tvungen att boka taxi för att kunna ta mig till flygplatsen. Detta innebar att jag var tvungen att gå upp kl 03:30... Alldeles för tidigt! Men det var ett direktflyg och jag hade bara handbagage så det var väldigt enkelt