USA resa

torsdag 28 april 2011 - måndag 16 maj 2011

Jag, Lisette, har släktingar i USA som vi ska hälsa på och även passa på att se lite av landet.

detour new york!
måndag 16 maj 2011 - Newark, New Jersey, USA

sitter pa ett hotellrum som continental betalar. det hade varit lite problem pa newark igar nar vi skulle landa sa fick fick ta en omvag till philadelphia. vi satt pa planet i nastan 8 timmar innan vi antligen fick landa pa newark. innan vi fick pratat med kundtjanst och bokat om vara biljetter sa

akvarium
lördag 14 maj 2011 - Torrance, Kalifornien, USA

idag har jag, loke, terry och wanda varit pa akvarium. andreas skickade vi ivag pa en fisketur. akvariumet var jattefint och loke alskade att man fick klappa rockorna och nagon sorts haj. kl 3 akte vi ivag med en bat for att fa se delfiner, salar och eventuellt valar. tyvarr fick vi inte se

kallefonien!
fredag 13 maj 2011 - Torrance, Kalifornien, USA

tidigt imorse borjade vi resan mot kallefonien. det har enbart varit oken, oken och lite oken till. val framme vid los angeles sa sag vi ett stort rokmoln. om det enbart varit rok hade det varit bra. det var smog! man sag knappt staden framfor sig. det tog nastan tva timmar att komma till

grand canyon
torsdag 12 maj 2011 - Grand Canyon Village, Arizona, USA

grand canyon var helt fantastiskt. verkligen ett underverk. bilderna far val tala for sig sjalv. pa kvallen gjorde vi williams, en riktigt mysig liten by med livemusik och affarer som ar oppet lange. jag fick inhandlat ett par westernboots, antligen! det fanns en uppbyggd westernstad med

williams arizona
onsdag 11 maj 2011 - Williams County, North Dakota, USA

med fyra dagar kvar av resan har vi nu hamnat i williams, en liten forglomd hala (som lovar massa roliga foton) som ligger en bit innan grand canyon. vi ska bo har tva dagar och sedan drar vi vidare till los angeles. vi korde pa den nya bron over hoover dammen, men vi sag (till var stora