Från Franska Rivieran till Sicilien

söndag 24 april 2011 - fredag 1 juli 2011

Planering för vårens segling är klar. Vi går längs Rivieran mot Livorno i Italien,därefter över till Elba, Corsika, Sardinien, Sicilien. på Sicilien, alldeles innanför de Eolska öarna (vindarnas öar) gör vi halt och lämnar över båten till hugade spekulanter för uthyrning.

2 dagar kvar
tisdag 28 juni 2011 - Via Buscaino, 8, Trapani, Sicilien, Italien

29. juni. Trapani Bara 2 dagar kvar. Veckan har varit innehållsrik. Vi har varit i Cagliari, Sardiniens huvudstad. I marinan fanns flera svenska båtar, långliggare. Ett äldre par – äldre än oss- och en gammal hund hade bott där i båten i 8 år! Skyllde på hunden.Mannen rörde sig lite,

Carloforte Isola de st Petri
söndag 19 juni 2011 - Stintino, Sardinien, Italien

19 juni Bästa vänner. Dagarna går och det är hela tiden nya intryck. Karin R lämnade vi av i Alghero, en av Sardiniens större städer, varifrån Ryan air flyger. Staden är lite bullrig var upp och ner. men trevlig. När Karin rest hyrde vi en liten Fiat och begav oss på utflykt inåt

På väg mot Alghero
torsdag 9 juni 2011 - Stintino, Sardinien, Italien

Stintino 8 juni Hej alla glada! Sedan vi senast hördes har Karin Reiland , Henriks syster seglat med oss i drygt 1 vecka. I Ajaccio, i väntan på att hon skulle komma med färjan, tog Henrik och jag en cykeltur längs en sandväg vid havsranden. Det skulle vi inte gjort: Inte nog med att alla

Girulata till Ajaccio
lördag 28 maj 2011 - Portoferraio, Toscana, Italien

Girolata 26 maj Hej igen. Var så till mig senast över den fantastiska ön Isola Capraia, att jag alldeles glömde berätta om Elba , som också var fint, men lite mer ”turistiskt”. I huvudstaden Portoferraia besökte vi Napoleons hus där han bodde sedan han förvisats från Corsika. En bra

Isola Capraja
söndag 15 maj 2011 - Portoferraio, Toscana, Italien

15 maj 2011. För ett år sedan korsade vi Bisquia , idag befinner vi oss på en klippö i medelhavet Isola Capraja belägen mellan Elba och nordudden av Corsika. Den här ön är nog smultronstället på hela resan! En gammal favorit är Fair Isle en liten klippö mellan Shetland och Orkney.