Pajala World Tour 2011

tisdag 4 januari 2011 - tisdag 5 april 2011

Resans sista inlägg
söndag 3 april 2011 - Singapore, Singapore

Den 1 april lämnade vi Kuala Lumpur och flög till Singapore. Flygresan tog bara 40 minuter. Väl framme i Singapore fick vi åka tåg för att komma till hotellet. Vi checkade in på Hotel Ibis. Hotellet ligger centralt och Singapores största gatumarknad ligger bara ett stenkast från hotellet.

Femstjärnigt :-)

Den 29 mars lämnade vi ett regnigt Phuket och flög till Kuala Lumpur i Malaysia. Flygresan gick bra och tog bara 1 1/2 timme. Väl framme i Kuala Lumpur åkte vi tåg från flygplatsen till centralen och därifrån åkte vi monorail nästan ända fram till hotellet. Vi checkade in på Hotel

Svensk koloni i Thailand
lördag 26 mars 2011 - Karon Beach, Karon, Phuket, Thailand

Den 23 mars lämnade vi Koh Samui. Vi flög med Bangkok Airways till Phuket. Det var verkligen en upplevelse att besöka flygplatsen på Koh Samui. Den var väldigt annorlunda och var väldigt öppen. Inte många väggar. Flygresan tog bara 40 minuter så det gick smidigt. Väl framme i Phuket

Vi har det bra!
torsdag 17 mars 2011 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Den 14 mars lämnade vi Hua Hin. Vi åkte tåg till Surat Thani. Därifrån skulle vi sedan ta båten ut till Koh Samui. Tåget som vi åkte med var två timmar försenat och redan då visste vi att vi inte skulle hinna med sista båten ut till Koh Samui. Dags för plan B! Vi skulle alltså stanna

Thaimassage och elefant trekking
söndag 13 mars 2011 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Den 10 mars kom vi till Hua Hin från Bangkok. Det kändes skönt att lämna Bangkok och allt myller. Man orkar inte stanna många dagar i Bangkok. Här har vi det lugnt och skönt. Vi bor fint på Napalai Resort & Spa. I går fick vi varsin thaimassage. Det var en väldigt annorlunda upplevelse