Gambia 2010

måndag 20 december 2010 - tisdag 11 januari 2011

Snart till kylan
söndag 9 januari 2011 - Serrekunda, Gambia

Näst sista dagen för jag och Madde. Bernadett, Elias, Dennis och Marie stannar en vecka till. Det var +23 klockan 8 i morse, rätt skönt att gå ut och sätta sig på morgonen :o) läsa VK och en kopp kaffe. Det är lite mulet just nu, så kanske inte det blir så varmt idag... bara drygt

Begravning
torsdag 6 januari 2011 - Serrekunda, Gambia

En av Bernadettes kusins mamma dog igår och eftersom hon var muslim så ske begravningen snabbt, så den var idag. Vi var och besökte henne i måndag på sjukhuset inne i Banjul, och då prtadade dom om operation men det hanns som sagt var inte. Kom hem för en stund sen från begravningen. Inte

Äntligen
tisdag 4 januari 2011 - Serrekunda, Gambia

har vi varit på stranden... Elias ville inte bada, han påstår att det var hajar i vattnet Dopet har avlöpt, vi hittade inte laddaren till kameran så vi har inga bilder, vidoekamran funkade så vi har lite film från dopet. Krokodilparken besökte vi igår, Elias var rädd, ville inte klappa

Gott nytt år
fredag 31 december 2010 - Serrekunda, Gambia

Gott nytt år på er alla. Idag ska det förberedas för morgondgaets dop, så vi ska åka handla om en stund. Vi ännu inte varit på standen, har inte ens sett havet! vi hälsar på folk och dom hälsar på här. Och njuter av värmen Det var en kallknäpp inatt, det hade varit under 20 grader

Väskorna kommit
tisdag 28 december 2010 - Serrekunda, Gambia

Väskorna kommit och det blev ingen åtel, köttet hade klarat sig så det blev älggryta i söndas. Åkte på ryggskott på juldagskvällen, så annandagen så gjorde man inte många knop, sen blev jag sjuk igår kväll har legat hela dagen. Elias och Dennis trivs