Slut för den här gången
söndag 17 oktober 2010 - Pitlochry, Skottland, Storbritannien

Vi kliver upp tidigare än vad vi gjort under hela resan, och efter en snabb frukost bär det av mot Edinburgh för att vända hem till Sverige igen. Vi har under 4 dagar avverkat en bit över 100mil i vår hyrbil, har sett riktigt vackra platser, ätit fantstisk mat och längtar redan till nästa

- Isle of Skye -
lördag 16 oktober 2010 - Skye, Skottland, Storbritannien

Blir väck av kopparslagaren som arbetar som bäst i mitt huvud. Tittar ut genom förnstret och ser solen gå upp över Skye. Eftersom gårdagen blev hastigt avbruten, så gör vi en snabb återblick. Efter att jha checkat in så avnjöt vi en fantastisk utsikt och en bägare tillsammans med en

- Tomrum -
lördag 16 oktober 2010 - Skye, Skottland, Storbritannien

Den utlovad fortsättning av vistelsen på Skye verkar ha kommit av sig i min lilla svarta. Troligtvis för att dagen blev så väldigt mycket längre än vad som var tänkt, men vi var tvugna att ta oss så när a Edinburgh som möjligt för att hinna med flyget hem på söndagen. Men om jag på

- Nessie, en fortsatt bevarad hemlighet -
fredag 15 oktober 2010 - Drumnadrochit, Skottland, Storbritannien

Vi vaknade lätt slitna efter gårdagen här på Malvern. Efter en schysst frukost beger vi oss mot Uquhart castle vid Loch ness strand, efter en ansenlig stund inser vi att den analoga gpsen svikit oss och vi måste åka ett varv runt sjön. Länge och väl tänkte vi i mindre positiva ordalag,

- On the road again -
torsdag 14 oktober 2010 - Inverness, Skottland, Storbritannien

Efter en stadig skotsk frukost på hotellet bar det av tillbaka till flygplatsen för att hämta hyrbilen som ska ta oss genom de skotska högländerna. Att åka på vänster sida av vägen är till en början en rätt obehaglig upplevelse, jag är glad att det ine är jag som kör. Vi börjar

-Edinburgh-
onsdag 13 oktober 2010 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

Planet tog mark strax efter kl23 lokal tid här i Edinburgh, ock 45min senare kunde vi checka in på vårt hotell för natten ock avnjuta en första öl på skotsk mark. Imorgon börjar resan på allvar...smell u later!

I luften igen
onsdag 13 oktober 2010 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

-Airborne- Då var man strax luftburen igen, den här gången bär det av till Skottland tillsammans med Jocke, för er i mina kretsar som inte träffat honom, så lärde vi känna varandra över 20år sedan och har hängt ihop sedan dess under parollen att "brudar kommer och går, men vänner