Cyklsemestern 2004- från Gällivare till Norrköping

onsdag 2 juni 2004 - tisdag 29 juni 2004

Vi har länge pratat om att cykla från Gällivare till Norrköping. Hur tar man cyklarna upp till Gällivare var den stora frågan. Det går inte med tåg, inte med buss, ev flyg men då ska man packa cyklarna på speciellt sätt. Vi hyrde en bil,hyr här-lämna där. Toppenbra lösning, passade oss bra. Nu var vi redo för GÄLLIVARE-NORRKÖPING Efter 24 dagar var vi hemma i Norrköping igen Vi klarade oss utan punktering-bra punkafria däck, inget krångel med med cyklarna- vare sig växlar eller annat. Bra cyklar av märket BATAVUS. pga av dåligt väder - regn och kyla blev tältet oanvänt. Några kg i onödan men sånt vet man inte i förväg. Hela resan har varit en upplevelse, vi kommer att gör fler långturer.

dag 24. Katrineholm-Norrköping

Vi startar sista etappen vid 9-tiden. Mulet men hör och häpna-uppehållsväder....Vi cyklar mot Tisnaren, genom Nora och Bränntorp sen vidare mot Simonstorp. Vi stannar till i Näkna en stund sen vägen förbi Åby och hem till Norrköping. Framme vid 16-tiden och inte en droppe regn i

Dag 23. Eskilstuna-Katrineholm
måndag 28 juni 2004 - Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige

Från Eskilstuna tar vi väg 214 en bit sen på småvägar via Flodafors och på en grusväg över till väg 56. Backigt och regn. Av och på med regnkläderna hela dan. Vi är framme i Katrineholm vid halv 5 och tar in på vandrarhemmet vid Djulö camping. Inte en enda gång har vi använt tältet

dag 22. Surahammar-Eskilstuna
söndag 27 juni 2004 - Surahammar, Västmanlands län, Sverige

Efter ronden vid 12-tiden blir Janne utskriven från sjukan i Västerås och får besked att vi får cykla vidare. Får en sjuktaxi tillbaka till Surahammar. Vi fixar lite mat innan vi kommer iväg. Har tänkt att komma till Eskilstuna i dag där vi bokat ett vandrarhem. Startar i uppehållsväder

Dag 21, Sala-Surahammar
lördag 26 juni 2004 - Sala, Västmanlands län, Sverige

I dag är det uppehållsväder när vi packar cyklarna igen. Vi cyklar mot Salbohed, tar av på en grusväg ner till Ramnäs. Mycket lättcyklat i dag, inga backar, ingen vind och inget regn... Vi är framme i Surahammar vid 13-tiden. Bestämmer oss för att stanna här och tar in på

vilodag.....midsommarafton
fredag 25 juni 2004 - Sala, Västmanlands län, Sverige

Vi ska fira midsommar här i Sala. Vi cyklar ner till stan för att inhandla midsommarsillen och potatisen. Senare ner till stan igen för att leta nåt ställe där det är lite midsommardans och allt som hör till, lotter, pilkastning mm. Vi kommer till ett ställe som heter Kungsgård där det