Sydafrika

Min första långresa :)

Sweet like a lemon!
torsdag 24 mars 2011 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu är jag på svensk mark igen:). Allt har varit underbart. Tänkte dela med mig av mina sista dagar från resan.. Fortsättning från förra inlägget. Dag 8: Från Swakopmund körde vi mot Spitzkoppe som är ett stort bergsområde i öknen där vi skulle tälta mellan bergen denna natt. Vi hade

EmiliaCarlstrom i Sydafrika
This is not a holiday – its an adventure
söndag 6 mars 2011 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Även på en tältsemester kan det finnas tillgång till internet tydligen. Så jag tänkte passa på att uppdatera hur det hittills har varit på vårt äventyr. [u]Dag 1:[/u] 27 februari hade äntligen kommit! Kl.7.20 begav jag och Emma oss, fullpackade, från vårt hostel till Nomads kontor

EmiliaCarlstrom i Sydafrika
Volontärarbetet går mot sitt slut..
måndag 21 februari 2011 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Då är snart vår tid över i Mfuleni. Vi har nedräkning sista dagarna:). Sista veckan består av att göra en ”skog” till ett trädgårdsland samt att besöka lite daghem där vi ska ställa lite frågor och obsevera. Mina sista veckor här har fyllts av lite mer socialt arbete än att bara

”Township-walk” i Mfuleni
måndag 7 februari 2011 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Då har vårt volontärarbete satt igång. Vi är faktiskt redan inne på vår tredje vecka. Jag har velat väntat med att uppdatera dagboken tills jag har känt att jag vet exakt vad volontärarbetet innebär och tills jag vet mina arbetsuppgifter. Men nu uppdaterar jag ändå, trots att jag inte

Garden Route!!! Fear is temporary – regret is forever
lördag 15 januari 2011 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

När familjen åkt hem checkade jag, Emma och Fredrik in på ett hostel istället. När vi efter många om och men fick ett annat rum än bokat så kände vi ännu mer att vi ville tillbaka till vårt hotell! Det var varmt, bökigt och full fest utanför. Dagen efter hämtade vi upp vår hyrbil