The Hitchhikers guide to the Far East

tisdag 19 oktober 2010 - tisdag 14 december 2010

Snipp-snapp-snut så var resan slut
onsdag 15 december 2010 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Hej hej!! Nu har vår resa tagit sig till det bittra slutet. Vi har haft otroligt roligt och träffat underbara människor. Vi ser redan fram emot nästa resa som vi ska göra tillsammans. The Hitchikers guide to the far east är nu skriven!

Hong Kong transfer
måndag 13 december 2010 - Hongkong, Hongkong

Sa har efter Fiji kande vi att det var dags for lite storstadspuls... not! Pa vagen hem mot Svearike hade vi en liten mellanlandning pa 3 natter i Hong Kong. Vi landade mitt pa dagen den 11 december och var ganska jetlagged sa det blev en tidig kvall och narmare 12 timmars somn pa Anne Black

Fiji Time
fredag 10 december 2010 - Nadi, Västra divisionen, Fiji

Bula! Ona da island ina da sun! Reeespekt! Nu har även Fiji fått njuta av våra besök! Och vilka värdar de varit! Men man måste säga att det har varit båda upp och ner; Vi landade i landets huvudstad Nadi söndagen den 28 Nov till ett regnigt och fuktigt Fiji men hamnade snart på ett

New Zeeland conquered
fredag 26 november 2010 - Geraldine, Canterbury, Nya Zeeland

Nu ar det snart dags for oss att lamna aven Nya Zeeland bakom oss! Och liksom med Japan ar det omojligt att beskriva hur underbart otroligt detta landet ar! Skillnaden dock ar att vi nu bytt ut kulturen i Japan mot ren action och aventyr! Vi borjade med en 10dagars bussresa kallad Kiwi Explorer

The beginning of the Campervan
tisdag 23 november 2010 - Dunedin, Otago, Nya Zeeland

Hej alla glada Thomas och Calle fan! Nu har vi fatt varan Husbil och ska se hur mycket vi kan utforksa Nya Zeeland pa en vecka. Hittils har vi hunnit med att besoka Milford Sounds som ar en vacker Fjord. Dar hade vi med hjalp av Whitey (guiden) en fantastisk upplevelse i Kajak tro det eller ej!