Peru

fredag 17 september 2010 - torsdag 30 september 2010

Puno - Konstgjorda flytande oar
torsdag 30 september 2010 - Puno, Puno, Peru

Puno är en stad i sydöstra Peru, och är belägen vid stranden av Titicacasjön, världens högst belägna segelbara sjö. Vi kom fram 1 pa natten till Puno och foljde med en som stod pa terminalen och reklamerade om ett hotel i narheten. Hotelet visade sig vara ganska bra och till ett bra pris,

Colca canyon (arequipa)
tisdag 28 september 2010 - Colca, COLCA, Apurímac, Peru

Efter varat besok i Cusco, Machu Picchu tog vi bussen till Arequipa som ar Perus nast storsta stad med ca 900 000 invanare. Det var mycket billigare har an i Lima och alla andra turist stader, vi hittade ett hak som salde god chaufan (kinesisk blandning av bl.a. ris, agg, gronsaker och kyckling)

Machu Picchu
lördag 25 september 2010 - Cusco, Urubamba, Peru

Hola chicos y chicas! (Frida) Beklagar att vi inte uppdaterar sa ofta men man vill ju hinna med sa mkt som mojligt har i denna speciella varldsdel pa andra sidan jorden. Igar var vi och besokte den magnifika inkastaden Machu Picchu, som ligger belagen uppe i bergen. Forst akte vi med "Peru Rail"

Cusco
torsdag 23 september 2010 - Cusco, Urubamba, Peru

Hej pa er dar hemma! Har inte kunnat skriva sa ofta pa sistone pga mkt resande. Hursomhelst. Igar var vi i Nazca och flog over de beromda Nazcalinjerna som endast kan ses fran ovan. Det var dock lite for mkt turbulens for lilla jag (Frida) sa blev tvungen att spy i en pase under turen. INTE kul.

Ica/Huacachina/Nazca
onsdag 22 september 2010 - Ica, Ica, Peru

Vi kom fram till Ica pa kvallen fran lima och tog en taxi till Huacahuna som lag 5 minuter bort och som ar en semester ort som ligger vid en oas omringad av Sanddyner. Hostel Rocha som vi laste skulle vara "a bit run down", var riktigt snuskigt och vi bestamde oss for att vi bara skulle sova en