This is Africa

torsdag 29 juli 2010 - torsdag 7 april 2011

Jag åker till Västafrika, kanske Malawi och Sydafrika. Sen återser jag Etiopien innan jag kommer hem igen. Sak mest bara uppleva och resa, men hoppas på att hitta någonstans att stanna ett par, tre månader och hjälpa till med nått.

mjukstart inför sverige
torsdag 31 mars 2011 - Addis Abeba, Etiopien

Hej svenskar! här känns det nästan som Sverige plötsligt, när gästhemmet där jag bor har blivit invarderat av ca 15 sandfärgade av olika slag. Mest hemifrån, men inslag av andra nationaliteter. De har kommit för att vara med på en kristen konferens ute i en liten by i södra Etiopien

Ut på äventyr i Etiopien
onsdag 23 mars 2011 - Addis Abeba, Etiopien

Hej där hemma! Snart kommer jag hem men först tänkte jag berätta om min utflykt till norra etiopien och uppleva ungefär sexton dagar till av Afrika. Känns helt sjukt konstigt att jag snart ska åka hem och det känns avlägset att till exempel börja boka biljetter hit och dit. I Sverige. Och

Ut på äventyr i Etiopien
onsdag 23 mars 2011 - Addis Abeba, Etiopien

Senast aktiv - från Addis Abeba, Etiopien
La bobolaise se deplace...
tisdag 1 mars 2011 - Addis Abeba, Etiopien

Sen jag skrev sist har jag rört lite på mig till slut. Jag avslutade mina affärer i Bobo Dioulasso, sålde min cykel till en vän, gjorde sista besök hos vänner, framkallade foton och gav bort, sa hejdå till barnen och samlade adresser. Det kändes faktiskt väldigt dags att åka, även om

mitt-i-natten-uppdatering
tisdag 25 januari 2011 - Bobo-Dioulasso, Hauts-Bassins, Burkina Faso

Halli hallå där hemma! Jag sitter i mitt rum och pratade svenska nyss för första gången på ett tag. "Åhhhhh, himla BAJSAFRIKA!" akompanjerat med ett knytnävsslag i maddrassen. Hehe. Det är syrsorna som stör mig. Dom kommer in i rummet för att underhålla mig natten lång med en