Japan 2010

torsdag 22 juli 2010 - tisdag 17 augusti 2010

Nu ger vi oss av till de självspolande toaletternas land och ser fram emot galna hightech-prylar och gamla tempel och traditioner. Väl pålästa om sociala koder för att minimera kulturkrockar och försöka smälta in så gott det nu är möjligt för två långa vita svenskar.

Beppu
söndag 8 augusti 2010 - Beppu, Ōita prefektur, Japan

Hej! Sa kom vi da fram till Beppu, kvallen spenderades i hostlets onsen, varmvattenkalla.Pa kvallen provade vi for forsta gangen sashimi, ra fisk med ris, lite som sushi fast bara dom laskiga bitarna. Sandra var inte sa imponerad men Peter at som aldrig forr. Dagen efter gav vi oss upp i bergen

Hiroshima
fredag 6 augusti 2010 - Hiroshima, Hiroshima prefektur, Japan

Hej! Efter att ha lamnat laskigt guesthouse bakom oss tog vi taget till Hiroshima. Da det inte var meningen att vi skulle komma dit forran dagen efter hade vi inte bokat nagot boende for forsta natten. Trodde inte att det skulle vara nagot problem, men det visade sig att dagen efter, den 6 aug, ar

Canyoning
torsdag 5 augusti 2010 - Tokyo, Hachioji, Japan

Hej hej, roligt att hora ifran er dar hemma. Allt vi ater ar ris och nudlar, Sandra langtar efter gronsaker och frukt men i ett land dar en vattenmelon i basta fall gar los pa en 150 kr finns det inte riktigt plats i budgeten. Tycker nog att vi ar ganska duktiga, gor vad vi kan for att kunna ata i

Nara och Kyoto
lördag 31 juli 2010 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Hej hej! Efter Mt Fuji tog vi taget vidare till Nara, en liten stad mest kant for sina tempel som finns pa varldsarvslistan, som dom flesta andra tempel i detta landet. Vi kom fram ganska sent och gick raka vagen till turistinformationen for att snabbt och latt hitta vart forbokade hostel. Nar vi

Mt Fuji
fredag 30 juli 2010 - Tokyo, Hachioji, Japan

Hej! Vill forst och framst gratulera fam. Bolin till det tekniska tillskottet i familjen ;) Mycket valfortjant! Ironi! Vi befinner oss i Fuji-yoshida, utgangspunkten for att bestiga Mt Fuji, berget ligger for vara fotter och vad ser vi INGENTING! Inte ens en aning om i vilken riktning vi borde