Åland och stockholms skärgård via Göta Kanal

fredag 18 juni 2010 - söndag 8 augusti 2010

En Väner-spegel

Efter Karlsborg korsade vi viken, för en gångs skull låg inte Viken som en spegel, utan visade hela sin kraft när vi fick 15 m/s rak motvind. Vikens korta och täta vågor gjorde att det kändes som att köra genom en biltvätt.... Små branta vågor som slog upp och duschade båten oavbrutet,

Åter in i kanalen efter besök hos Berit och Lasse och nya gastar
fredag 30 juli 2010 - Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige

VI fick ett varmt välkomnande i Östnora där vi besökte Berit och Lasse och bjöds på massor av god mat. Eva-Lotta och Barnen besökte oss i båten. I Lördags kväll anslöt Ronja och Oscar för en stunds gastande i vår båt. Dom var med till Motala där dom lämnade oss efter att ha varit

Stockholm
torsdag 22 juli 2010 - Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige

Efter en fin period med mycket bad i stockholms skärgård angör vi huvudstaden, 20-22 Juli tillbringas vi i Stockholm, en spännande upplevelse för ungdomarna med Wasa, aqvaria, skansen, museer,tunnelbana, sightseeing med mera . ---mer info kommer i åretsfilm... Johans 15-årsdag firadew med

Arholma
onsdag 14 juli 2010 - Norrtälje N, Stockholms län, Sverige

13 Juli nås vi av rapporter om åskoväder på Svenska Västkusten som är på väg mot oss. Vi tar det säkra före det osäkra och lämnar Åland i gryningen för att angöra Svenska kusten innan ovädret hunnit hit (vill inte få Åska på Ålands hav).Ovädret uteblir, men vädret blir

Så har man då officiellt blivit kärring!
måndag 12 juli 2010 -

Har litet svårt att hinna med dagboken.... Nellies födelsedag 10 juli firade vi i Föglö och sedan satte vi kurs på en liten idyll vid namn RemmarhamnDÄr vi hade en fantastisk kväll den 11 juli. Min fördelsedag firades på Bärö och kommer att bli ett fint minne, även om jag helst vill