Baku
onsdag 20 juli 2011 - Guvernementet Baku, Azerbajdzjan

Baku Efter att ha avklarat 60 mil på 17 timmar (långsammaste tåget nånsin?) och suttit och tittat på olika oljeutvinningsanordningar längs vägen efter att vi vaknat anlände vi i Baku och skulle försöka åka tunnelbana (Baku har två linjer, men vi vet efter fyra dagar fortfarande inte

OBS!!!
onsdag 20 juli 2011 - Guvernementet Baku, Azerbajdzjan

Det har varit närmare 40 grader varmt överallt utom i Mestia. Det kan inverka på intellektet.

Tbilisi
lördag 16 juli 2011 - Tbilisi, Georgia, USA

Det finns inte så mycket att säga om Tbilisi. Det är bara en ganska skön stad att hänga i. Till exempel kan man gå Rustaveli fram och tillbaka 25 gånger, gå på folkmusikshow på etnografiska museet, bada svavelbad med en lätt doft av ruttet ägg eller titta på tallsamlingen i botaniska

Sighnaghi
torsdag 14 juli 2011 - Sighnaghi, Georgia, USA

Vi tog en dagsutflykt till Kakheti for att dricka lite vin och titta pa italienska hus i en inringad stad (varfor muren var placerad som den var kunde ingen forklara).

Aksel Malmström
schwamp i Mordor på Kaukasusturné 2011
Senast aktiv - från Cluj-Napoca, Rumänien
Resa upp i bergen
lördag 9 juli 2011 - Mestia, Georgia, USA

Tidigt på fredagsmorgonen hoppade vi på minibussen till Kutaisi, Georgiens näst största stad och hem till två världsarv, som vi passade på att besöka. Kan väl inte säga att de var jätteimponerande direkt; ett kloster och en sönderbombad kyrka. Vi hade läst nånstans på nätet att det

Steka i Batumi
torsdag 7 juli 2011 - Batumi, Georgia, USA

Det första vi gjorde i den här stan var att springa en 12 km-runda på stranden klockan åtta på morgonen. Resten av dagen spenderades halvsovandes under ett träd vid stranden och med ett par öl tittandes på solnedgången över Svarta havet. Andra dagen gick åt till att besöka ett gammalt

Några dagar i Armenien
tisdag 5 juli 2011 - Jerevan, Armenien

Efter att ha spenderat natten på ett flygplan och blivit tidsförskjuten tre timmar framåt i tiden var man sådär lagom pigg när man vid åttatiden på morgonen checkat in på vandrarhemmet. Efter att ha ryckt åt sig ett par timmars sömn bestämde vi oss för att äta något och leta upp en