japan 2010

måndag 29 mars 2010 - fredag 23 april 2010

jag och erik. två tågpass. och ett oändligt spännande land att upptäcka!

kyoto del 2
onsdag 14 april 2010 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

... och vi fortsätter äventyret och uppdaterar såhär efterhand våra extremt intensiva dagar i kyoto! andra heldagen i kyoto tillbringades inte i kyoto, utan i staden nara som ligger ca 40 min bort med tåg. efter kyoto är det den staden i japan som har flest kulturarvsplatser och tempel, och

kyoto del 1
tisdag 13 april 2010 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

nästan en vecka tillbringade vi i kyoto, en sjudande stad med ett stort universitet, många trädgårdar och ett oräkneligt antal tempel från alla tidsepoker. vi hade oturen att ha regn en ganska stor del av tiden, men är man ute för sightseeing så får inte vädret stoppa en! så vi var

geishor & samurajer i kanazawa
söndag 11 april 2010 - Kanazawa, Ishikawa prefektur, Japan

kanazawa var en stad där det fanns mycket att göra och se! och en vår första riktigt regniga japanupplevelse. det verkar regna mycket i denna västra kuststad, så det blev till att köpa ett paraply. första dagen var det däremot underbart väder, säkert 20 grader och sol. vi promenerade

okayama
fredag 9 april 2010 - Okayama, Okayama prefektur, Japan

resan mellan beppu och okayama tog ungefär 3 timmar. när vi steg av i okayama kände vi direkt att detta var den "minst japanska" stad vi varit i. folk hade på något sätt en annan attityd, och nästan för första gången såg vi folk uppenbart stressa och springa, vilket vi faktiskt inte

beppus åtta helveten & lerbad
torsdag 8 april 2010 - Beppu, Ōita prefektur, Japan

så lämnade vi hiroshima och styrde vår kos ännu lite söderut, till den södraste av japans huvudöar; kyushu, närmaste bestämt beppu och beppu-viken. tyvärr blåste det kallt och var inte alls så trevligt väder som vi hoppats på - det märks tydligt att detta landet består av öar.