Japan 3-veckors!

onsdag 3 mars 2010 - onsdag 24 mars 2010

Jag och en kompis ska iväg till Japan åter igen (3e gången för mig, 2a för Daniel) och tänkte därmed försöka hinna uppleva lite mer av det vi inte hann under förra årets resa =). Så var det med den saken! Resa START!

Sayonara Nihon! Mata kondo ne! (Adjö Japan! Synes senare!)
onsdag 24 mars 2010 - Skellefteå, Västerbottens län, Sverige

Ja då var man hemma igen! Efter många timmars resande (18h för att vara exakt =P) står vi nu på svensk mark igen. Känslan är väl något i stil med "ah... hemma igen, skönt..." och "gahh... då var detta års resa över, dååååligt... bara att börja jobba igen... *suck*" ungefär

Sista dagen i Japan
tisdag 23 mars 2010 - Tokyo, Hachioji, Japan

Yay! Idag var sista dagen i Japan! Yahoo... heee... *Suck* Jaja, det är ju så, allt har ju ett slut och detta är slutet på detta års resa. Vi har idag ätit mat! =D Och vandrat omkring i närområdet. Eftersom vi inte hade någon riktig plan för sista dagen i Japan så tänkte vi att vi bara

Tokyo Big Sight & Ueno
måndag 22 mars 2010 - Tokyo, Hachioji, Japan

Tokyo, Tokyo och mer Tokyo. Vi har alltså varit och kollat in mer av Tokyo idag. Vi började dagen med att vandra upp till Ueno, en stadsdel där det finns gott om parker, museum, sevärdheter i allmänhet, men framför allt, marknader. Ueno har ett sprudlande marknadsliv, perfekt för dig som

Tokyo
söndag 21 mars 2010 - Tokyo, Hachioji, Japan

Kort och koncist, vi har bevandrat områdena kring Akihabara idag. Vi började med att checka ut från våra minst sagt "bekväma" boenden... Om ni har glömt så spenderade vi natten i kapselrum, vilket i sig inte var så tokigt, mer bara att då åtminstone JAG, vaknade upp så var jag ledbruten

AKIHABARA HERE I COME! XD
lördag 20 mars 2010 - Tokyo, Hachioji, Japan

Ja som ni kanske förstår av dagens titel så har vi varit i Akihabara (onekligen dock med tanke på att vi bor 3 minuter därifrån men... =P). Med andra ord, jag har sprungit runt som en galning och shoppat diverse anime-prylar. Kan man förvänta sig något annat av mig när jag är i Animens