Aussie here we go!

onsdag 13 januari 2010 - tisdag 16 mars 2010

Familjen Lundstedt/Bjälkenfalks upptäcktsfärd i Australien.

Slutet gott allting gott
måndag 15 mars 2010 - Cairns, Queensland, Australien

Hej söndagen ägnade vi åt att sola, bada & på eftermiddagen gå på zoo. Där fick man som vuxen hålla i en koala medan barnen stod brevid och kramades med den. Där spanade vi in riktigt stora krokodiler som matades av sin skötare, pampiga djur. Vi hade en fantastiskt dag, och vi vill inte

Daintree
lördag 13 mars 2010 - Cairns, Queensland, Australien

Fredag 12 mars. Sa var det dax att ge sig ut pa Daintree floden for att kolla om vi hade nagon lycka med oss att fa se en vild saltvattens krockodil. Vi var 6 st i baten som gav oss av vid 16.30. sakta sakta akte vi uppfor floden och ganska snart sa sag vi en kungsfiskare, magnifik fagel. Men ett

Oväntat möte
lördag 13 mars 2010 - Cairns, Queensland, Australien

Så kom dagen när vi skulle ut och rida, v. i blev hämtade med buss och sedan bar det av upp i bergen. När vi kom fram så visade det sig att det bara var jag & Hilda som skulle rida alla andra som var med skulle åka 4-hjuling. Så på med hjälmar och upp på hästarna, Hilda valde att ha en

Daintree
fredag 12 mars 2010 - Cairns, Queensland, Australien

Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Cairns slutet pa var resa
torsdag 11 mars 2010 - Cairns, Queensland, Australien

Sa har vi kommit till varat mal, husbilen ar aterlamnad och det kanns lite tomt. Har i Cairns sa finns det en super lang strand promenad och langs med hela den ar det krokodilvarning, INNE I STAN!! Forsta kvallen har at vi pa ett kanon restaurang och satt ute och myste i varmen ca 35 grader pa