Världsomsegling

tisdag 16 juni 2009 - måndag 16 oktober 2017 Världsomsegling

Seglatsen börjar på Leros i Grekland och för oss runt hela världen. Vi har tagit 7 år på oss. Båten är nu tillbaka på Leros.

Leros
torsdag 28 september 2017 - Leros, Grekland

2017-09-24 Länge sedan vi har skrivit något på resedagboken men här kommer ett sammandrag. 2017- 08- 26 lämnade vi Horta på Fayal och seglade till Ponta Delgada på grannön San Miguel. Vi hade planerat att hyra bil och åka runt på ön. Men med många turister och inga bilar att hyra innan

Horta
tisdag 25 juli 2017 - Horta, Azorerna, Portugal

Juli 2017- 07- 25    Azorerna, Horta marina Fler och fler båtar lämnade Le Marin på Martinique på väg österut, Heidi kom aldrig iväg till den saudiska prinsessan och vår hamnröta blev uppenbar. Vi måste iväg! Så den 18 juni tankade vi fullt och började segla norrut mot Bermudas

Le Marin
söndag 11 juni 2017 - Poirier, Le Marin, Martinique

Martinique  , Le Marin  2017-06-10 Det blev inte som vi hoppades. Vi fick vänta fem veckor innan den ny invertern till generatorn var installerad och klar I Rodney Bay. Inte heller fick vi någon ersättning från Fischer Panda, då de, efter att ha fått tillbakada den söndriga,  sa att

Union Island
lördag 6 maj 2017 - Rodney Bay, Saint Lucia

017- 04- 11  Union Island Vi lämnade Trinidad efter nästan en månad där. Vår favoritriggare Jonas Rommel hade beställt nya delar till rullfocken och bytte till den ny som vi hade liggande i reserv, dessutom blev förstaget bytt, och riggen fick en noggrann genomgång   vilket kändes

Chaguaramas

2017- 04- 08  Chaguaramas, Trinidad Två långseglingar i rad tar på krafterna så här följer i korthet en rapport av det som inte hanns med tidigare: Cape Town:Vi hade svårt att lämna Simons Town men tiden började bli knapp och en ytterligare Visaförlängning var inte att tänka på.