2009 Västafrika

fredag 30 oktober 2009 - lördag 19 december 2009

Ja vad skall man säga... rosa bussarna igen. Flyget till Togo blev inställt fick jag reda på idag 9/10 så det blev en dag extra i Addis som tidigare bara varit menat för mellanlandning. Då får man chans att kolla på Lucy....

Casablanca
lördag 19 december 2009 - Casablanca, Grand Casablanca, Marocko

Bussen skulle stå parkerad i Marrkech så vi fick åka en inhyrd buss till Casablanca. Resan tog ca 4h och gjorde att de flesta kunde sova ruset av sig efter gårdagens bravader. Döm om vår förvåning när vi kom till Casablancas strand boulevard, vad uppenbarade sig inte om McD!!!!! Inte ett

Marrakech - del 2
torsdag 17 december 2009 - Marrakech, Marrakech-Tensift-Al Haouz, Marocko

Vi skall snart bege oss vidare till slutdestinationen på vår lilla tur, nämligen Casablanca. Men först skall jag bara sammanfatta Marrakech tiden lite kort. Orken efter nästan 2 månader i sightseeing väg har sinat så det var torget och basarern som gällde för hela slanten. Igår hade vi

Marocko - Marrakech
tisdag 15 december 2009 - Marrakech, Marrakech-Tensift-Al Haouz, Marocko

Den 4e basta saken pa resan skedde vid vart misserabla intag till Marrakesh. Vad uppenbarade sig igen framför vara hungriga blekfeta magar om inte McD igen. Det blev ett 2h stopp for lite alcohol shopping och lite burgare. Sista dagen pa bussen och hotellet ligger precis vid det stora torget

Marocko - Essaouira
måndag 14 december 2009 - Essaouira, Marrakech-Tensift-Al Haouz, Marocko

Efter Dakhla skulle vi ta oss upp till Essaouira i Marocko, denna tiden skulle oxa vara en ren transport stracka pa nagra dagar. Vi hittade nagra fina campingar som var klart over forvantan. Men tank er att aka med ett gang imbeciller, sarskillt den dar tonaringen Agnes som knappt kan lasa. Hon

Västsahara - Dakhla
torsdag 10 december 2009 - El-Aaiún, Laâyoune-Boujdour-Sakia El Hamra

Blir ett kort inlagg. Har bara ngn minut pa mig. Varmen vid gransen till vastsahara var ganska ljummen, hade jag kunnat krypa ur skinnet sa hade jag gjort det... satans vad varmt. sedan var det 3km ingenmannsland utan vag, bara stora halor och sand. Det roliga var att det tog ca 3h totalt pa