Tågluff i Europa

söndag 12 juli 2009 - torsdag 30 juli 2009

Med ett inter-rail pass i ena handen, och en karta i den andra beger vi oss ut på en obestämd tid.

Paris!
onsdag 29 juli 2009 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Igårmorse sprang Patrik iväg till stationen för att boka hembiljetter. Han kom tillbaka 1 timme senare och meddelade att vi skulle åka redan 17.25. På med kläderna och ut i Paris. Vi gick omkring, och ett tag trodde jag faktiskt att vi var lite vilse. Men vi hamnade på Champs Elyseé till

Nice-Paris
tisdag 28 juli 2009 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Sista dagen i Monaco låg vi vid poolen nästintill hela dagen. Det är så fantastiskt att ligga där uppe och bara titta ut. På ena sidan ser man Monaco, och på andra sidan ser man ingenting förutom djupblått hav hela vägen bort till horisonten. Vi provade att få tag på ett nattåg till

Älskade Monaco
måndag 27 juli 2009 - Monaco-Ville, Monaco

Det var så skönt att kliva av tåget i Monaco. Där vet man att det alltid blir precis som man vill ha det, och lite mer. Vi checkade in på hotellet, och rusade sedan upp till poolen. Där hittade vi en stor jätte solfåtölj som vi hoppade ner i. Efter en timmes solande ville vi ut och se oss

Dagarna i St Tropez

Hade precis skrivit ett beskrivande inlägg, men internet här är allt utom fungerande. Nu kommer en enklare version. Vi tog tåget till St Raphael, och därifrån hyrde vi en liten fiat punto, den enda lediga bilen i hela stan. Resan till St Tropez tog inte mindre än 2½ timme, trots att det

Dagens sysslor.

Idag har jag inte gjort många knop. Jag gick hela vägen ner till stranden, parkerade min rumpa där, och gick sedan hela vägen hem. Och gissa vad, jag är helt färdig! Har precis duschat och ska göra mig klar nu. Måste packa mina väskor också, för tidigt imorgon åker vi till St