Ombord på Albertina i Stockholmsskärgård.

fredag 10 juli 2009 - lördag 1 augusti 2009

Semestersegling ombord på familjens segelbåt genom i Stockholmsskärgård.

på väg mot nya äventyr......
söndag 2 augusti 2009 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Dom sista dagarna på vår segelsemester firade vi tillsammans med mamma och pappa. På Dalarö Dom mönstrade på och vi seglade( ja det lutade riktigt bra...) till Dyviken på Ornö. Inte så många båtar (än) Åt en delikat paj som Amanda hade bakat hemma hos mormor och morfar, hon kommer nog

Tack!
söndag 2 augusti 2009 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vill bara tacka Mamma pappa Lena Anders Frida Ida Sussie Anders Rebecca Samuel som varit en del av vår resa denna semester. Vi hade mycket trevligt när vi var ute och det finns massor av moments att plocka fram när höstmörkret kommer... vi kommer att skratta länge åt Niklas och Norrpada.....

SÄLAR
tisdag 28 juli 2009 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Igår när vi skulle lägga till tappade vi vårt ankare...snopet. :O) Tur vi alldid har ett i resev med oss. Idag begav vi oss vid 8.30 för vi visste att vi skulle få kryssa större delen av resan ner mot "vår" skärgård. Mycket riktigt kryss.. kryss.. kryss. Tur vi e medlemmar i svenska

bland gångar och logement på kyrkogårdsön
måndag 27 juli 2009 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Lämnade av världens bästa matroser igår i Spillan. Snacka om att det blev tyst på båten, inget hejdlöst skratt inget båk bara vi två och tystnaden. Märklig känsla :O) Kryssade genom Furusundsleden och mötte den ena stora båten efter den andre... gick riktigt nära en av båtarna (

Trevligt med Stålisarna!!!!
torsdag 23 juli 2009 - Östhammar, Uppsala län, Sverige

Nu har det gått ett par dagar här i Öregrund, som vi tillbringat med familjen Stålnäbb( jaja jag kallar er familjen S även då ni inte e gifta...ännu) Vi har strosat i denna sommaridyll, grillat korv lekt på lekplatsen, kollat in båtar, varit på campingen i Sund(vilken förövrigt var

Ombord på Albertina i Stockholmsskärgård.