Segelsemester

lördag 27 juni 2009 - tisdag 11 augusti 2009

Segelsemester i 6 veckor!

Hemma igen !!
onsdag 12 augusti 2009 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så har vi tillbringat drygt 6 veckor på sjön, och det har gått sååååå fort!!! Vi har tillryggalagt nästan 900 M utan problem (utom att gasolventilen gick sönder då...), och på vägen så har vi lärt oss mycket om båten som vi trivs väldigt bra med =) Vi började semestern med 1

Lata dagar =)
torsdag 6 augusti 2009 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Från Nynäshamn har vi nu först varit vid ön Sadelöga ett par dagar i strålande sol och tillsammans med såväl Kent o Suz som Gun o Håkan - sååå trevligt!! Grillat gott, solat och badat.. är väl ungefär det som hänt under dagarna. Igår började dock algerna komma in i den vik vi

Senast aktiv - från Haninge C, Stockholms län, Sverige
Snabbt tillbaka från Söderköping =)
tisdag 4 augusti 2009 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Vilken härlig dag igår måndag!!! Alltså, i söndags - efter att ha tagit en liten tur i staden Söderköping samt ätit en lätt lunch - bestämde vi oss för att gå ut ur kanalen igen. Och så blev det! Vi tog oss till Stegeborg igen =) Sedan tog vi ett demokratiskt beslut ombord att ta en

Senast aktiv - från Haninge C, Stockholms län, Sverige
Söderköping ... och glass =)
söndag 2 augusti 2009 - Söderköping, Östergötlands län, Sverige

Så slussade vi oss genom de tre slussarna till Söderköping =) Ungefär vartannat år har vi besökt Söderköping under de senaste ca 10 åren - lika trevligt varje gång!! Någon gång har vi åkt längre längs kanalen, men inte i år. Slussa är enkelt om det nu var någon som trodde något

Stegeborg - i ny skepnad
lördag 1 augusti 2009 - Söderköping, Östergötlands län, Sverige

Nu har vi tagit oss vidare från Trosa och via Aspöfladen vid Stendörrens naturreservat hamnat vid Stegeborg och dess ruin. Färden från Trosa mot Aspö var hur härlig som helst - sol och lagom vind, och dessutom hittade vi finfin plats vid klipphäll i Aspöfladen (vid Naturum) där vi