Italien 09

söndag 21 juni 2009 - onsdag 8 juli 2009

Vår andra resa med bil ner till södra europa. Denna gång till Italien. Vi börjar med nästan en vecka vid Gardasjön därefter en vecka i Bibbione (norr om Venedig). Resan avslutas med några dagar i Berlin

Nu lämnar vi Tyskland
tisdag 7 juli 2009 - Rostock, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Strax kommer båten och resan hem via Danmark och vidare via Malmö börjar. Längtan hem nu är rätt stor hos de yngre nu. ;-)

Senast aktiv - från Ölandsgatan, Kalmar, Kalmar län, Sverige
Rundtur med buss gav mycket
måndag 6 juli 2009 - Berlin, Tyskland

Nu har vi åkt runt Berlin i två timmar. Mycket givande. Bra att få guideningen på svenska, inte minst för barnen. Nu lite mat, sedan går vi vidare till några museeum.

Berlin kräver många dagar
måndag 6 juli 2009 - Berlin, Tyskland

En dag gjord i Berlin, vi skulle behöva fler. Dagen avslutades med shoping i Ka De We... (inte billigt, men fint) Imorgon blir det en lång tur om vi kör hela vägen, så vi får se hur vi gör.

Framme i Berlin
söndag 5 juli 2009 - Berlin, Tyskland

Så var vi framme i Berlin. Här stannar vi i några dagar för att upptäcka vad staden kan ge med sin historia. Nu ikväll har vi redan hunnit med en heldel, utbombade kyrkan, shopinggatan Kurfürsten damm och en inspektion av var i från turistbussarna går. Så nu tar vi kväll och

Senast aktiv - från Ölandsgatan, Kalmar, Kalmar län, Sverige
Så har resan hem börjat, fast vi skall se mycket. ;-)
lördag 4 juli 2009 - München, Bayern, Tyskland

Dagens etapp har gått bra, många långa tunnlar blev det. Vi fick även prova att köa, fast det var inte långt (ngn km bara) Nu skall vi ladda våra batterier inför Berlin.