Thailand 2009

Thailand 3:e resan

Hemresa
torsdag 21 maj 2009 - Bangkok, Thailand

Hej kära dagbokoch alla som följt oss på resan. Nu börjar den ta slut, tråkigt för vissa men som Albin säger "det bästa med att resa är att komma hem". Idag har vi försökt trötta ut oss med en hel dags shopping i Bangkok. Vi tackar för alla dagboksinlägg (riktigt kul att läsa) och

Happy birthday
onsdag 20 maj 2009 - Phuket, Phuket, Thailand

Tack för alla gratulationer! Igår kalasade vi på en fin restaurang. Vi blev bjudna på tårta, shots och Siv fick även en singapor sling. Kanon service och sång. Nu är vi på väg till Bangkok. Vi skriver mer sedan.

Lata dagar
måndag 18 maj 2009 - Phuket, Phuket, Thailand

Vi har tillbringat dagarna på stranden och vid poolen. Lite regnstänk då och då men varmt och skönt. Igår klippte jag mig och Siv gjorde fransk manikyr, 450 bath = 112.50 kr!!!! Jag ser ut som en nåldyna i skallen men Siv's naglar blev bra. Ungarna har hyrt liten surfingbräda och surfat på

Boat trip to Phuket
lördag 16 maj 2009 - Phuket, Phuket, Thailand

Idag har vi rest en liten bit, vi tog en båt från Koh Lanta 8:00 och fick byta båt utanför Phi Phi Island. Detta fick vi göra mitt i havet från den ena båten till den andra. Allt gick snabbt och smidigt satt på soldäck och läste en bra bok. Vi hade varit på internet och sett ut ett

Thaimassage
fredag 15 maj 2009 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Idag for Kent och Robin på en dyktur med tuber, de fick dyka 2 ggr ned till 12m djup. De var lyriska när de kom tillbaka. Vi andra fick en kanondag vid pool och strand. Lunchen bestod av kycklingburgare till alla, världensgodaste! På em tog Siv och barnen thaimassage 1 timme vardera. Skönt men