Utlandsstudier

Jag ska plugga en termin vid University of Dundee

"Klassresa" till Lodz, Polen
fredag 2 april 2010 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Hejsan allihopa! De senaste fem dagarna har jag befunnit mig i mitten av Polen, närmare bestämt Lodz. En föredetta textilfabriksstad som försöker hantera de förändringar som skett i samhället som lett till att de flesta fabrikerna nu ligger öde. Har ju varit där med klassen och därför

Sista veckan i Dundee innan Påsklovet
måndag 29 mars 2010 - Dundee, Skottland, Storbritannien

Hejsan allihopa! Nu är sista veckan i Dundee innan resan till Polen och hemfärden nästan över. Jag har pluggat en hel del; lämnat in två essays - yeyy! Sedan har jag lagat middag med Martine i torsdags (och ätit den godaste morotskakan ever - galet så mätt jag var) har även firat en

emiliaemilsson
Road Trip
tisdag 23 mars 2010 - Dundee, Skottland, Storbritannien

Hejsan! Det blir minsann mycket resande så här på slutet av terminen - mycket som skall hinnas med. Men från onsdag förra veckan till i söndags gjorde jag min mest skotska resa! Jag och Anna hyrde oss en liten Ford KA (aka Junior) och körde 156 mil genom Skottland. Det började i onsdags

emiliaemilsson
Stockholmshelg
söndag 14 mars 2010 - Dundee, Skottland, Storbritannien

Hallåj! Nu har jag spenderat några dagar i moder Svea tillsammans med Johannes. Lämnade Dundee halv sju på fredagmorgonen, taxi-buss-buss-flyg-buss. Åkte till Edinburghs flygplats där säkerhetskontrollen var massiv – skor av. Sedan stressad promenad till ena änden av flygplatsen där min

Vandring in the highlands
söndag 7 mars 2010 - Aberdeen, Skottland, Storbritannien

Hejsan! Hela helgen har jag varit upp i höglandet och (bergs)vandrat. Vi åkte på fredagkvällen vid sextiden, var 14 stycken som skulle vandra (fullbokat). Resan i minibussen tog typ 5 h, och jag sov ganska mycket av den tiden eftersom jag och Amanda gick upp så tidigt på morgonen. Vi kommer