Nyali beach, Kenya

söndag 25 januari 2009 - måndag 9 februari 2009

Jag, Malin Jönsson & Mathias Petersen skall till Nyali beach, Kenya för att kitesurfa, dyka, slappa och åka på safari. Det är ett rev ca:2km från stranden. Innanför är det plattvatten och utanför är det vågor. Vattentemperaturen ligger på behagliga 28 grader.

Hemresan
måndag 9 februari 2009 - Mombasa, Mombasa County, Kenya

När vi skulle ta oss från hotellet till flygplatsen hade vi glömt att säga till att vi hade stora bagage så det blev rätt tajt med packningen, men vi kom fram iaf. När vi flugit till Nairobi köpte jag mig en flaska Amarula där som jag tänkte ta hem och bjuda på, MEN... När vi kom till

Final av M.E.A.K & vår sista dag i Kenya
söndag 8 februari 2009 - Mombasa, Mombasa County, Kenya

Ja vi var ju inte dom piggaste i Nyali denna morgon, men efter lite frulle och badande i poolen så var man fint med igen. Jag gick iväg till Airborn (kitecentret närmast oss) för att lämna över ett par surfshorts & jeans till en assistent på centrat som jag hade lovat eftersom han inte

Barbeque party
lördag 7 februari 2009 - Mombasa, Mombasa County, Kenya

Frukost, vattengympa, massage och sedan kitesurfing några timmar. sedan bar det av till Prosurf Kenya som ligger borta vid Nyali Beach hotell dar partyt var på g. Dom satte eld på en flotte som alla som ville fick kitea och hoppa över. Coolt event! Sedan var det käk, party, handelpass på land

Kite, kite, kite!!!
fredag 6 februari 2009 - Mombasa, Mombasa County, Kenya

Idag skall jag prova att lagga upp lite fler bilder, men det tar en jakla tid. Sedan blir det massage och kitesurfing. Kommer mera... Sadar, da har vi blivit av med ytterligare en whiskey flaska. Denna gangen var det apor som tog sig in pa hotellrummet och valte ner flaskan i golvet. E nog inte

Mombasa & handcraft
torsdag 5 februari 2009 - Mombasa, Mombasa County, Kenya

Efter frukosten akte vi med en privat chaffor till lite olika stallen i och runt Mombasa. Vi var bla. pa ett stalle dar ca 4500pers sitter och taljer, hackar, slipar och malar massa olika traskulpturer som sedan saljs vidare. Pa vag hem hoppade vi av vid en japansk resaturang och kakade (mycket