Kite i Egypten

torsdag 3 april 2008 - torsdag 10 april 2008

Sådär då har man en ospec resa till Egypten som väntar. Jag och Martin åker till Hurghada eller El Gouna och då båda ställena är bra för kitesurfing så spelar det inte så stor roll. Skall bli skönt att få kitea lite i varmare vatten och förhoppningsvis dyka lite också. Någon som varit i Konungarnas dal och kan rekommendera det? Fortsättning följer...

Hemma igen
torsdag 10 april 2008 - Helsingborg, Skåne län, Sverige

Blev frulle på hotellet och sedan flygplatsen för hemfärd. Allt gick ganska bra förutom att både datorerna vid incheckningen och transportbandet till bagaget slutade att fungera. Jag hade lyckan att sitta bredvid en man som ångade så mycket sprit att jag trodde han skulle

El Gouna
onsdag 9 april 2008 - Hurghada, Al-Bahr al-Ahmar, Egypten

Idag åkte vi iväg till El Gouna med våran privatchafför "Tito" -Martins lillebror enligt Tito. Mötte upp en kille som vi lärt känna på kitecentrat i Magawish som kom från Jersey. El Gouna var mycket större än vad jag trodde, men det var mycket renare och finare än Hurghada(en nog

Kite kite kite
tisdag 8 april 2008 - Hurghada, Al-Bahr al-Ahmar, Egypten

Igår kväll var vi ute och svängde dom lurviga och hade en trevlig kväll. Idag har vi kiteat mucho å e ganska trötta nu =) Testade en Nobile bräda som var riktigt shysst-kan jag rekommendera för dom som e sugna på en ny. Har satt lite nya trick och nu börjar kroppen bli lite sliten, men

Bra med vind!!!
måndag 7 april 2008 - Hurghada, Al-Bahr al-Ahmar, Egypten

Sitter just nu på beachen och har precis fått i mig lunch efter en bra runda med riktigt bra tryck i 9:an (har kört 9=2dgr och 13=2dgr Marcus). Skall se om det går att ladda upp bilder härifrån. Blir nog lite go-kart i em om det e öppet o biljard ikväll. Har lärt mig det viktigaste att

Massage o slappande
söndag 6 april 2008 - Hurghada, Al-Bahr al-Ahmar, Egypten

Allt som kunde gå snett gick snett när vi själva skulle ta en taxi med Tito till Luxor för att kolla konungarnas dal. Hade bestämt allt igår och det var klart, men när vi kom till hotellet snackade jag med en finsk reseledare som sa att man skulle absolut inte åka utan konvoj pga